پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463231 تاریخ : 1398/02/04-14:20:41
,8,
صدور 55 هزار کد معاملاتی جدید در فروردین 98

فهیمی در نشست مطبوعاتی فاینکس 2019 خبر داد :

صدور 55 هزار کد معاملاتی جدید در فروردین 98

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ( سمات) در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه های مختلف که در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در تهران برگزار شد، به تشریح عملکرد این شرکت در سال گذشته و برنامه های آتی آن در سال 98 پرداخت .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، حسین فهیمی از طراحی سامانه توزیع سود در این شرکت خبر داد و گفت : این سامانه که با به کارگیری پیمانکاران داخلی و ظرفیت های شرکت طراحی شده،  ظرف یکی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید .

 

وی افزود: این سامانه قادر خواهد بود  سود اوراق بهادار، یونیت های صندوق ها ، صکوک و اسناد خزانه را دریافت و به صورت متمرکز در حساب بانکی منتخب فرد واریز کند.

 

فهیمی همچنین اظهار داشت : به عنوان یک پیش نیاز سامانه سجام را طراحی و پیاده سازی کرده ایم که ضمن شناسایی دقیق مشتریان بتوانیم خدمات گسترده ای را ارائه کنیم.

 

وی ادامه داد: سال گذشته این سیستم راه اندازی شد و تا به امروز بیش از یک میلیون نفر از فعالان بازار سرمایه در سامانه ثبت نام کرده اند و اطلاعات به روزی از سرمایه گذاران در اختیار داریم.  این در حالی است که برای اولین بار در ایران خدمت شناسایی مشتری را به صورت الکترونیک فراهم کرده ایم که در هیچ بخشی مانند بانک و گمرک این الگو وجود ندارد.

 

حسین فهیمی گفت : در مرحله بعد در 27 اسفند 97 با تصویب هیات مدیره سازمان بورس اعلام شد در صورتی که سرمایه گذاران در سامانه ثبت نام کنند دیگر نیازی به شناسایی مجدد در بازار سرمایه ندارند و مشتری بعد از درخواست خدمات می تواند از همه سرویس ها استفاده کند.

 

مدیرعامل سمات در ادامه این نشست خبری اعلام کرد : بخش دوم تمرکز سپرده گذاری مرکزی اوراق و تسویه وجوه بر این مبنا تعریف شد که با توجه به محدودیت های جهانی بر اساس تحریم و نوسان ارز به بومی سازی پلتفرم های داخلی روی بیاوریم.

 

فهیمی افزود : اولین پلتفرم سامانه جامع تسویه معاملات بورس های کالایی در سال 97 راه اندازی شد که بخش انرژی آن فعال شد و ارتباط سیستم با بانک ها و سازمان  مرتبط برقرار است.

 

وی در این نشست خبری گفت : تا به امروز بیش از 10 میلیون و  800 هزار کد سهامداری از سوی سپرده گذاری مرکزی صادر شده که 55 هزار کد آن مربوط به  فروردین 98 بوده است.

 

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق و تسویه وجوه تصریح کرد : در سال جاری نیز بهره برداری از سایر بخش ها در بورس های دیگر  انجام می شود؛  بر این اساس راه اندازی قرارداد آتی  سبد سهام طی مباحثات طولانی شرعی و قانونی نیز یک اتفاق مهم بود که اجرایی شد و در سپرده گذاری مرکزی اوراق و تسویه وجوه ، کلیه عملیات تسویه معاملات این ابزار در سامانه انجام شد.

 

فهیمی اعلام کرد : سال گذشته در زمینه فعالیت های جاری نیز سپرده گذاری مرکزی اوراق و تسویه وجوه فعالیت های زیادی همانند ارتباط با مراجع ثبتی، قضایی و ... را شکل داد تا فرآیندها تسهیل شود.

 

وی در ادامه اظهار داشت : تا به امروز 28 هزار میلیارد تومان بین 140 هزار شخص حقیقی و حقوقی سود پرداخت شده و 90 هزار میلیارد تومان خالص تسویه انجام شد.

 

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق و تسویه وجوه افزود : در کنار بزرگترین دستاوردهای سال 97 باید از سامانه جامع تسویه معاملات بورس های کالایی نام برد که از بخش انرژی آن بهره برداری عملیاتی صورت گرفت و زیر بار رفت ؛ در سال جاری بقیه معاملات بورس های کالایی نیز  به این سامانه خواهند پیوست .

 

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق و تسویه وجوه در خصوص برنامه های سال 98  هم اظهار داشت : حدود 1000 دفتر کارگزاری و دفاتر پیشخوان احراز هویت را انجام می دهیم تا شفاف سازی و شناسایی دقیقی صورت بگیرد و در سال جاری قصد داریم  دفاتر را به 2 هزار  دفتر برسانیم تا دسترسی بهتری برای سرمایه گذاران شکل گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 347
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران