پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511653 تاریخ : 1399/02/07-13:12:12
,5,
صادرات فرآورده‌های نفتی کشور ادامه دارد

تلاش برای رفع مشکلات گمرکی صادرات؛

صادرات فرآورده‌های نفتی کشور ادامه دارد

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه صادرات فرآورده‌های نفتی ایران ادامه دارد، گفت: مشکل اصلی این است که گمرک ایران با قیمت‌های جدید نفت تطبیق ندارد و پیمان سپاری‌های ارزی را با همان قیمت نفت 65 دلاری انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از حمید حسینی با بیان اینکه در تلاشیم تا با همکاری گمرک و وزارت نفت این قیمت ها اصلاح شود، تاکید کرد: صادرات فراورده‌ها ادامه دارد. در عراق نیز از ابتدای ماه مبارک رمضان قرنطینه کاهش پیدا کرده و مصرف افزایش خواهد داشت. در اقلیم کردستان این کشور نیز در روزهای آینده اوضاع عادی خواهد شد.

به گفته حسینی صادرات پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی، گاز و برق ایران در مجموع سالانه 25 میلیارد دلار برآورد می‌شود که 12 میلیارد آن مربوط به پتروشیمی، 8 میلیارد فرآورده‌های نفتی، یک میلیارد دلار صادرات برق و مابقی مربوط به صادرات گاز است.

وی افزود: قیمت‌گذاری این محصولات همگی وابسته به نفت است و زمانی که قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند، قیمت این محصولات نیز با افت همراه خواهد بود.

قیر از بنزین گران‌تر شد

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: فرآورده‌های سنگین کمترین کاهش قیمت را داشته اند تا آنجا که اکنون قیمت قیر از قیمت بنزین بیشتر است.

به گفته حسینی، با توجه به کاهش قیمت نفت احتمال می‌دهیم که هفت تا هشت میلیارد دلار از مجموع صادرات فرآورده های نفتی و پتروشیمی ایران کم شود که حکایت از کاهش 32 درصدی ارزش صادرات این محصولات دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 352
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران