پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 453202 تاریخ : 1398/01/28-11:19:11
,17,22,
صادرات غیرنفتی بوشهر به قطر 62 درصد افزایش یافت

صادرات غیرنفتی بوشهر به قطر 62 درصد افزایش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: ارزش صادرات غیرنفتی این استان به قطر درسال گذشته نسبت به سال 1396 به میزان 62 درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سعید زرین‌فر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته صادرات غیرنفتی از طریق گمرکات استان بوشهر به کشور قطر 678 هزار تن کالا به ارزش 117 میلیون دلار گزارش شده است.

وی بیان کرد: این میزان نسبت به سال 96 به لحاظ وزن 47 درصد و از نظر ارزش 62 درصد رشد داشته است.
زرین فر ادامه داد: عمده‌ترین کالاهای صادراتی از گمرکات استان به کشور قطر در سال گذشته، شامل مواد معدنی (بطور عمده سیمان، کلینکر و سایر مواد معدنی) و محصولات کشاورزی ( هندوانه و خربزه، کلم، گوجه فرنگی، بادمجان و کدو، خیار و یونجه) بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر بیان کرد: در سال گذشته هشت گمرک تجاری استان در زمینه صادرات به مقصد بنادر کشور قطر فعال بودند.
زرین فر اظهار داشت: گمرک دیر با 46 میلیون دلار و گمرک منطقه ویژه بندر بوشهر45میلیون دلار نقش اصلی در صادرات کالا به کشور قطر داشته و بندر ریگ نیز از سال 97وارد چرخه صادرات کالا به این کشور شده است.
زرین فر افزود: استان بوشهر دارای سابقه طولانی مبادلات تجاری با کشورهای منطقه بویژه قطر است.
وی یادآورشد: از اوایل سال 96 و با توجه به مشکلات پیش آمده در روابط کشور قطر با سایر کشورهای عربی، فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات تجاری بین جمهوری اسلامی ایران بویژه استان بوشهر با کشور قطر فراهم شد.
زرین فر اظهارداشت: با وجود اینکه در این دوره روند گسترش صادرات به این کشور به صورت مداوم در حال افزایش است اما مدیران ادارات اقتصادی و فعالان بخش خصوصی باید بدانند که ظرفیت‌های بوشهر بسیار بالا و تا رسیدن به تعاملات تجاری شایسته و مطلوب میان تولیدکنندگان و بازرگانان هنوز فاصله داریم و در این حوزه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 228
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران