پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464556 تاریخ : 1398/02/24-14:18:34
,13,22,
صادرات خرما آزاد است/خرمای مصرفی روزه داران بدون افزایش قیمت تامین شد

رئیس‌سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

صادرات خرما آزاد است/خرمای مصرفی روزه داران بدون افزایش قیمت تامین شد

رئیس‌ سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از خرید یک هزار تن خرمای بم به منظور تنظیم بازار مصرف خرمای روزه داران خبر داد و گفت: در صورت تامین نیاز داخلی کشور و مصرف خرمای ماه رمضان هیچ ممنوعیتی بر صادرات خرما وجود ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عباس تابش در جمع تجار و تولیدکنندگان خرمای شرق استان کرمان گفت: به‌منظور تنظیم بازار و با همکاری تولید کنندگان بیش ازیک‌هزار تن خرما به قیمت هر کیلو23 هزار تومان به اضافه هزینه حمل خریداری شده است تا این محصول بتواند در سفره روزه داران قرار گیرد.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت از انجام مذاکره با تولید کنندگان و تجار بم خبر داد و ضمن تقدیر از کسبه و اتاق اصناف تهران افزود: مقرر شد بدون افزایش قیمت، خرمای رطب مضافتی را در بازار تهران به دست مصرف کندگان نهایی برسانیم.
عباس تابش تصریح کرد: در صورت تامین نیاز داخلی کشور و مصرف خرمای ماه رمضان هیچ ممنوعیتی بر صادرات خرما وجود ندارد.

وی در ادامه در خصوص ادامه کار تولید خودرو درمنطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز اضافه کرد: برای تامین قطعات تدابیری اندیشیده شده تا به شکل دیگر واردات قطعات انجام شود تا چرخه تولید این صنعت متوقف نشود و تاکنون مقداری از قطعات وارد کشور شده و بخشی دیگر در حال وارد شدن است.
تابش اظهار کرد: ظرفیت موجود در ارگ جدید بسیار خوب است اما تعداد زیادی خودرو در کف انبارها ذخیره شده است که به خودروسازان هشدارهای لازم داده شده تا نسبت به فروش آنها اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری سال ((رونق تولید)) نامگذاری شده است اصل ما حفظ تولید و اشتغال موجود است تا بتوانیم از پیچ تحریم‌ها رد شویم.
معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: هرچند در شرایط کنونی صادرات عواید و منافع زیادی برای کشور دارد ولی رویکرد دولت اولویت تامین نیازهای داخل بر صدور کالا است.
رئیس‌سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ضمن تاکید بر دو معیار کیفیت و قیمت منطقی به عنوان شاخص های اصلی مدنظر مصرف کننده تصریح کرد: برای رعایت حقوق مصرف کننده از سوی واحدهای تولیدی، ارزان فروشی شرط لازم ولی کافی نیست.
تابش ادامه داد: تولید کننده امروزی باید مقوله قیمت کالای تولید شده خود را با شرایط فعلی کشور منطبق سازد و کیفیت را فدای قیمت نکند.
وی با تاکید براهمیت الزام تولیدکنندگان به تحویل کالای با کیفیت به مصرف‌کنندگان، گفت: اگر کالایی تولید شود که با مقررات استاندارد مطابقت داشته باشد و نیازهای اولیه مصرف کننده را رفع کنند مردم ترجیح می‌دهند کالای ایرانی مصرف کنند که در نهایت تولید ملی رونق پیدا می‌کند.
تابش از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان تنها متولی کارشناسی قیمت در کشور نام برد و افزود: دو نوع افزایش قیمت وجود دارد یکی مربوط به گرانی کالا و دیگری گران فروشی کالا که سازمان حمایت مسئول بخش دوم این موضوع است و گرانی کالا به‌دلیل عدم تامین به‌اندازه محصول در بازار بوجود می‌آید.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در پایان گفت: صادرات خرما آزاد است و به‌منظور تامین کارتن و چگونگی بازاریابی در بحث خرید محصول باید تدابیری در دستور کار قرار بدهیم.
گفتنی‌است شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است و خرمای مضافتی آن شهرت جهانی دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران