پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433121 تاریخ : 1397/09/18-16:57:37
,17,13,
صادرات خرما 70 درصد افزایش یافت

صادرات خرما 70 درصد افزایش یافت

مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل ومشکلات مربوط به صادرات خرما در استان خوزستان وبا حضور فعالین این بخش برگزار شد اظهار کرد: صادرات خرما طی 7 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد 70 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بازاری با بیان این مطلب گفت: صادرات خرما طی 7 ماهه سال جاری 180 میلیون دلار و به وزن 151 هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از نظر ارزشی 70 درصد و از نظر وزنی 35 درصد رشد داشته است.

مدیرکل هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت افزود: در مجموع طی این مدت صادرات خشکبار حدود 633 میلیون دلار بوده است.

وی از برگزاری میز ملی صادرات خرما در استان بوشهر خبر داد و در ادامه تصریح کرد: چند مورد تصمیم گیری در رابطه با هدفگذاری صادرات خرما می بایست در نظر گرفته شود که امیدواریم این موارد با همکاری شعب در استانها برنامه ریزی و مطرح شود.

نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان نیز در این جلسه بررفع مشکلات مربوطه به صادرکنندگان خرمای استان تاکید و تصریح کرد: استان خوزستان این پتانسیل را دارد تا بتواند با جذب خرمای سایر استانها فرآیند فرآوری، شستشو و بسته بندی و صادرات را انجام دهد.

خضری رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار شعبه استان خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات مربوط به این بخش عنوان کرد: متاسفانه به دلیل عدم وجود زیرساختهای لازم و با وجود بیش از 80 سال سابقه در زمینه محصول خرما هنوز بیشتر واحدهای تولیدی ما به صورت سنتی عمل کرده که به همین دلیل دچار مشکلات عدیده ای است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران