پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463774 تاریخ : 1398/02/12-19:09:42
,5,
صادرات تجهیزات نفتی در صورت عدم وجود تحریم

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان خبر داد؛

صادرات تجهیزات نفتی در صورت عدم وجود تحریم

جهانگیر پورهنگ: تلاش های شرکت ملی و وزارت نفت ایران برای ارتقای سطح استاندارد کالاها و تجهیزات ساخت داخل باعث شده تا سازندگان داخلی به صورت جدی تر به موضوع صادرات تجهیزات نفتی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، جهانگیر پورهنگ در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه که در دومین روز بیست و چهارمین نمایشگاه  صنعت نفت برگزار شد، گفت: امسال با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم بتوانیم ظرفیت تولید نفت را در منطقه غرب کارون به 500 هزار بشکه در روز برسانیم.

 

وی با اعلام این که منطقه غرب کارون، از ذخایری در حدود 95 میلیارد بشکه نفت درجا برخوردار است، گفت: بنابر پیش بینی اولیه حدود 8 میلیارد بشکه نفت؛ از این میزان قابل برداشت است. 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: بنابر افق چشم انداز شرکت، میزان تولید نفت از این منطقه تا سال 1404 باید به یک میلیون بشکه در روز برسد لذا در همین راستا برای امسال افزایش ظرفیت تولید به میزان 500 هزار بشکه در روز پیش بینی شده است.

 

پورهنگ افزود: برنامه تولید شرکت در سال گذشته به میزان 102 درصد محقق شده است و از نظر رسیدن به برنامه تولید در منطقه غرب کارون نگرانی وجود ندارد.

 

صادرات تجهیزات نفتی در صورت عدم وجود تحریم

پورهنگ همچنین با اشاره به کیفیت مطلوب تجهیزات ساخت داخل گفت: تلاش های شرکت ملی و وزارت نفت ایران برای ارتقای سطح استاندارد کالاها و تجهیزات ساخت داخل باعث شده تا سازندگان داخلی به صورت جدی تر به موضوع صادرات تجهیزات نفتی توجه کنند.

 

وی ادامه داد: سطح کیفی و استاندادهای مربوط به این تجهیزات به حدی است که می توان گفت که اگر کشور در شرایط تحریم قرار نداشت، امکان صدور بخش قابل ملاحظه ای از این تجهیزات وجود داشت.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان همچنین از دستور اخیر وزیر نفت مبنی بر استانداردسازی حداکثری در احداث تاسیسات جدید خبر داد و گفت: بنابراین دستورالعمل طراحی و ساخت تمامی تجهیزات جدید باید با سخت‌ترین قوانین استاندارد در حوزه ساخت و زیست محیطی صورت بگیرد.

 

مسئولیت اجتماعی اروندان؛ مهار سیلاب ها در مناطق جنوبی کشور

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص اقدامات این شرکت در عمل به مسئولیت های اجتماعی و مهار سیلاب های اخیر در مناطق جنوبی کشور نیز گفت: در جریان سیل اخیر حدود 5 میلیون مترمکعب خاکریزی صورت گرفته است. 

 

وی ادامه داد: هنوز برآورد مشخصی از میزان خسارات وارده مشخص نیست و برای این کار باید کار کارشناسی صورت بگیرد؛ ولی در حال حاضر رقم اعلام شده از سوی وزیر نفت مبنی بر خسارت 10 هزار میلیارد ریالی در کل تاسیسات صنعت نفت مد نظر قرار گرفته است.

 

وی همچنین در خصوص عملکرد شرکت متبوعش درعمل به دیگر بخش های مسئولیت های اجتماعی در صنعت نفت نیز گفت: بحث CSR به طور جدی در دستور کار شرکت نفت و گاز اروندان است و دنبال می شود. با این وجود میزان تحقق آن بسته به میزان بودجه ای است که از اجرای پروژه ها تامین می شود. 

 

 

غرب کارون و جمع آوری 50 میلیون فوت مکعب گاز

پورهنگ همچنین در خصوص جمع آوری گازهای همراه در منطقه غرب کارون نیز گفت: جمع‌آوری گازهای همراه در این منطقه به 2 روش انجام می‌شود؛ یکی ساخت ان جی ال 3200 و دیگری برگزاری مزایده برای جمع آوری 50 میلیون فوت مکعب گازهای فلر.

وی ادامه داد: در طرح جمع آوری 50 میلیون فوت مکعب گاز، مزایده ای برگزار شده و هم اکنون برنده مزایده مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تاکید کرد: بنابر توافق انجام شده، شرکت مجری باید تا 18 ماه تجهیزات مربوط به جمع آوری گازهای همراه را در منطقه مستقر کند؛ به گفته پورهنگ مابقی گازهای مشعل برای استفاده به ان جی ال 3200 ارسال خواهد شد.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 389
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران