پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 490540 تاریخ : 1398/06/16-15:19:10
,8,5,
صادرات بنزین با ثبت یک رکورد جدید از مرز 72 میلیون دلار گذشت

مدیرعامل بورس انرژی خبر داد

صادرات بنزین با ثبت یک رکورد جدید از مرز 72 میلیون دلار گذشت

صادرات بنزین از طریق بورس انرژی در هفته گذشته رکورد زد و از مرز 72 میلیون دلار گذشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدعلی حسینی گفت: در هفته گذشته 110 هزار تن بنزین از طریق رینگ صادراتی بورس انرژی به ارزش 72 میلیون دلار معامله شد و مقصد صادرات این فرآورده‌های نفتی. با توجه به تمهیدات اندیشیده شده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به دنبال توسعه صادرات فرآورده‌های صادراتی است و اعلام آمادگی کرده که فرآورده‌های با کیفیت بالا و با قیمت رقابتی را در سطح خرده فروشی و عمده فروشی از طریق بورس انرژی ساماندهی کند.

وی ادامه داد: ما هم از طرف شرکت ملی پالایش و پخش این آمادگی را داریم که از مبادی مختلف و انبارهای مختلف که در سطح کشور است این فرآورده‌های نفتی را تحویل گرفته و به تجار خارجی و صادر کنندگان ارائه کنیم. با وجود 10 پالایشگاه بزرگ در کشور و انبارهای متعدد نفت و همچنین پشتیبانی خوبی که برای فروش این فرآورده‌ها از طریق بورس انرژی انجام می‌شود امیدواریم صادرات این فرآورده‌های نفتی از طریق بورس انرژی ایران رونق بگیرد.

حسینی افزود: ایران تنها کشور در منطقه است که مازاد قابل صادرات در فرآورده‌های نفتی به ویژه بنزین با کیفیت بسیار بالا را دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای شرکت ملی پالایش و پخش و همچنین برای بورس انرژی فراهم کرده است و با همکاری این دو مجموعه شاهد گسترش این مازاد خواهیم بود.

مدیرعامل بورس انرژی به ذکر برخی از آمار معاملات اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته 305 هزار تن فرآورده را در بورس انرژی به ارزش هزار و 520 میلیارد تومان معامله کردیم که از این میزان 110 هزار تن بنزین به ارزش 72 میلیون دلار، 106 هزار تن گاز مایع به ارزش 30 میلیون دلار معامله شده است.

عرضه 250 هزار تن فرآورده‌های صادراتی در هفته آخر شهریور

به گفته این مقام مسؤول در هفته جاری به دلیل تعطیلات عرضه‌ای نخواهیم داشت، اما از هفته آینده عرضه‌ها با 250 هزار تن فرآورده‌های صادراتی که شامل بنزین، گاز مایع، گازوئیل و نفت سفید است آغاز می‌شود که در نوع خود قابل توجه بوده و من از همه تجار داخلی و خارجی که در حوزه فرآورده‌های نفتی فعال هستند دعوت می‌کنم که در این عرضه مشارکت کرده و کالای با کیفیت را از منشأ اصلی یعنی شرکت ملی پالایش و پخش خریداری کند.

ادامه عرضه نفت خام سنگین و سبک در بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی درباره عرضه نفت خام سنگین و سبک گفت: براساس قانون بودجه 98 عرضه نفت خام سنگین و سبک و میعانات گازی به میزان دو میلیون بشکه در هر ماه از طریق شرکت ملی نفت ایران ادامه خواهد داشت. به دلیل اینکه صادرات زمینی از یک مزیت نسبی هم برای ما و هم برای خریداران برخوردار است تلاش می‌شود این حوزه از صادرات تقویت شود.

عرضه دو هزار و 500 میلیارد تومان اوراق سلف نفت خام در هفته اول مهر

حسینی اظهار داشت: در شهریور 98 دو هزار و 500 میلیارد تومان اوراق سلف نفت خام توسط دولت عرضه شد که خوشبختانه با موفقیت همراه بود و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده دو هزار و 500 میلیارد تومان اوراق سلف دیگر در هفته اول مهرماه از طریق بورس انرژی عرضه می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 377
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران