پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447174 تاریخ : 1397/11/07-10:30:46
,17,21,
صاحبان درآمدهای میلیاردی زیر بار پرداخت مالیات نمی روند

سلیمی:

صاحبان درآمدهای میلیاردی زیر بار پرداخت مالیات نمی روند

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس می گوید برخی افراد که درآمد های میلیاردی دارند مالیات نمی دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس  با اشاره به میزان فرارمالیاتی در کشور، گفت: بسیاری از دولت ها با منابع نفتی و معدنی کشورشان را اداره نمی کنند، این کشورها با منابع مالیاتی به سرمایه قابل توجهی برای اداره امور کشور دست پیدا کرده اند و مردم شان نیز می دانند برای دریافت خدمات بهتر باید مالیات پرداخت کنند.

 سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس توضیح داد: در نظام، مذهب و دین ما بحث خمس و ذکات وجود دارد همچنین در زمان صدر اسلام جنگ هایی که برای سرپا نگهداشتن حکومت انجام می شد با خراجی بود که مردم پرداخت می کردند، بنابراین مالیات خارج به دور از دین و مذهب اسلام نیست.

انتقاد از شرایط مالیاتی در کشور

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از شرایط مالیاتی در کشور، عنوان کرد: در کشور ما شعار دریافت مالیات داده می شود اما این کار تاکنون به درستی عملیاتی نشده است چرا که مشاغل و اصنافی در کشور وجود دارد که چندین برابر کارمندان درآمد دارند اما مالیات نمی دهند.

تاثیر مالیات ارزش افزوده بر روستاهای کمتر توسعه یافته

وی با انتقاد از عدم شفافیت مالیات و پرداخت آن، ادامه داد: با پرداخت مالیات، بسیاری از روستا سرپا می گیرند و حاشیه نشینی از بین می رود، اگر مالیات پرداخت شود شهرداری های شهرهای کوچک فعال می شوند.

سلیمی با اشاره به حکم قانون برنامه ششم توسعه در زمینه مالیات ارزش افزوده، گفت: درآمد مالیات بر ارزش افزود به دهیاری و شهرداری ها کمتر توسعه یافته اختصاص پیدا کرد و شاهد بودیم که ساخت و ساز، جدول کشی تعویض لوله های فرسوده و اصلاح سیستم آب رسانی در روستاها صورت گرفت، اثر پرداخت مالیات در مناطق روستایی، کالاهای تولیدی و اشتغال جوانان نشان داده می شود.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه وزارت اقتصاد بر دریافت مالیات تمرکز کند، گفت: فرار مالیاتی در کشور افزایش یافته است و هر که درآمد بیشتری دارد مالیات کمتری پرداخت می کند، باید مالیات قانونمند و شفاف باشد.

عبور از پیچ تحریم ها با درآمد مالیاتی

سلیمی در این باره که پزشکیان از جمله اصنافی هستند که از پرداخت مالیات شانه خالی می کنند، افزود: فرقی ندارد چه صنفی از پرداخت مالیات شانه خالی می کند، افرادی در کشور فعالیت می کنند که با وجود درآمد های کلام با تبانی و ارائه اظهارنامه غیر واقعی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس اظهارداشت:باید نحوه دریافت مالیات برای جامعه شفاف شود و به اطلاع مردم برسانیم که اگر علاوه بر منابع نفتی، پتروشیمی و معدنی درآمد مالیاتی داشته باشیم می توانیم به راحتی از پیچ تحریم ها عبور کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 399
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران