پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 411036 تاریخ : 1397/08/15-15:22:19
,17,11,
شکوفایی اقتصادی منطقه‌ای با توسعه ریلی در کریدورهای ترانزیتی/ تاکید بر شتاب دهی تولید پایدار مسکن

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

شکوفایی اقتصادی منطقه‌ای با توسعه ریلی در کریدورهای ترانزیتی/ تاکید بر شتاب دهی تولید پایدار مسکن

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وعده رئیس جمهوری برای اتصال 5 استان کشور به شبکه ریلی تا پایان دولت محقق می‌شود گفت: توسعه ریلی در کریدورهای ترانزیتی می‌تواند در شکوفایی اقتصادی منطقه‌ای را به همراه داشته باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن ارومیه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت مناسب این ایستگاه اظهار داشت: باتوجه به آغاز تست‌های مربوط تحویل‌گیری این پروژه از سوی اداره کل راه آهن ناحیه، امیدواریم با افتتاح رسمی راه‌آهن ارمیه-مهاباد طی روزهای آینده مردم شریف آذربایجان غربی به ویژه ارومیه‌ از فرصت سفرهای ریلی بهره‌مند شوند.

وی افزود: استان آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از 2 دروازه بزرگ ترانزیتی معتبر از لحاظ توسعه با اولویت حمل ونقل ریلی در دستور کار دولت تدبیرو امید قرار دارد که تمهیدات خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه دیده شده است.

اسلامی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری به منظور تامین اعتبار پروژه‌های ریلی از صندوق توسعه ملی بیان داشت: این فرصت، وزارت راه و شهرسازی را در شرایطی قرار می‌دهد تا توسعه حمل ونقل ریلی را با شتاب جلو ببرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وعده رئیس جمهوری مبنی بر اتصال 5 مرکز استان کشور به شبکه ریلی تا پایان دولت تدبیرو امید تحقق خواهد یافت گفت: با اتصال ریل به ارومیه شاهد بخش دیگری از وعده‌ رئیس جمهوری خواهیم بود و باید توجه داشت که توسعه ریلی در کریدورهای ترانزیتی موجب شکوفایی اقتصادی منطقه‌ای را می‌تواند به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البته وزارت راه و شهرسازی به دنبال توسعه کریدورها در هر 2 بخش ریلی و جاده‌ای است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات در دست انجام برای تدوین سازوکارهای جدید در بخش مسکن بیان داشت: وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی زمینه سازی برای خانه‌دار شدن مردم با توجه به قشر متوسط و کم درآمد است که باید در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب زمینه‌های تولید پایدار مسکن را شتاب دهیم.

اسلامی  در پایان با اشاره به اتصال 2 شهر ارومیه و تبریز از طریق ریل و جاده خاطرنشان کرد: باید فرصت تجربه کردن سفر ریلی را قدر بدانیم و گام‌های بعدی را با فضاسازی‌های مناسب ایجاد کنیم. در همین راستا اتصال 2 شهر ارومیه و تبریز از طریق اتوبان شهید کلانتری یک انتخاب بهینه است که در دستور کار قرار دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران