پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465201 تاریخ : 1398/03/01-18:16:11
,15,
شورای عالی متولی تمبر در کشور است

شورای عالی متولی تمبر در کشور است

رئیس شورای عالی تمبر و موزه ارتباطات گفت: تمبر سفیر فرهنگی هر کشور است که جدا از انواع آن نیاز به یک متولی مشخص دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، علی اکبر نصر آبادی رئیس شورای عالی تمبر و موزه ارتباطات و نماینده وزیر در حوزه تمبر در گفت و گو با واحد خبر که به مناسبت 28 اردیبهشت ماه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی صورت گرفت، گفت: به نظر من اقدام صحیح برای ساماندهی چاپ تمبر شخصی این است که تمام موضوعاتی که برای چاپ تمبر انتخاب می شوند و به نوعی با مسائل ملی، فرهنگی و اجتماعی کشور ربط دارد، از شورای عالی تمبر مجوز دریافت کنند.

وی در توضیح این نکته گفت: تمبرهای جاری و شخصی که به مناسبت های مختلف و در زمان های خاص با موضوعات ملی، مذهبی و مناسبتی چاپ می شوند، همانند تمبر یادگاری دارای ارزش و اعتبارند و شورای عالی تمبر به عنوان تنها مرجع تخصصی تمبر می تواند، ضمن نظارت در این زمینه، از سوء استفاده های احتمالی نیز جلوگیری نماید.

نصرآبادی در ادامه به ورود فناوری های نوین در عرصه چاپ پرداخت و گفت: دنیا در زمینه ورود فناوری به عرصه تمبر و ایجاد جذابیت های بیشتر حرکت کرده و چنانچه بخواهیم این قابلیت ها را در تمبر کشورمان ایجاد کنیم، باید هر چه سریع تر زمینه ورود فناوری به کار تولید و چاپ تمبر را فراهم نمائیم.

رئیس شورای عالی تمبر در خصوص تولید تمبرینه هایی از جنس طلا و نقره نیز گفت: تولید و انتشار این دست آثار به عنوان تمبر، با اصل وجودی این اثر فرهنگی در تضاد است اما به عنوان اثر هنری در صنایع دستی بسیار خوب است.

وی ادامه داد: در حوزه تمبر مشکلات زیادی وجود دارد که می توان با تصمیمات بهتر و همکاری بیشتر به رفع آنها اقدام نمود. مواردی چون لزوم چاپ تمبر در چاپخانه دولتی، دقت در انتخاب رنگ و کاغذ، توزیع و انتشار عادلانه تمبر توسط بخش خصوصی، به کارگیری و جایگزین کردن تمبر به جای نقش تمبر روی مرسوله و پاکات از جمله مهم ترین این مشکلات است.

این مقام مسئول افزود: جلوگیری از چاپ بی رویه و رونمایی تمبر شخصی یا اختصاصی با استفاده از تصاویر افراد شاخص فرهنگی، هنری، علمی و موضوعات ملی و کشوری بدون هماهنگی شورای عالی تمبر نیز می تواند ضمن افزایش متقاضیان و علاقمندان تمبر در جلب نظر مشترکین تاثیر بسزائی بگذارد.  

نصرآبادی در این خصوص افزود: مصداق بارز این مشکلات به تمبر نوروز 1398 برمی گردد که بنده به اتفاق دبیر و گرافیست شورا حدود پنج جلسه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی با همکاری کارشناسان این کتابخانه به تابلوی مینیاتور با تزیین خط نستعلیق در وصف نوروز از حضرت حافظ برخوردیم که طرح فاخری برای تمبر نوروز به شمار می رفت ولی متاسفانه به رغم برنامه ریزی های به عمل آمده برای رونمایی آن با حضور مقامات طراز اول کشور، شاهد رونمایی تمبر دیگری به نام نوروز در قالب تمبر شخصی با حضور مقامات دولتی در صدا و سیما شدیم.

رئیس شورای عالی تمبر تصریح کرد: معمولا برای دستیابی به منابع ناب و تایید شده و ایجاد جذابیت، انتخاب موضوع با حضور همکاران شورا و بررسی منابع انجام می شود که متاسفانه در تمبر شخصی این ملاحظات کمرنگ است و همین نکته ضربه مهلکی به تمبر یادگاری که در واقع تمبر ملی کشور است وارد نموده و می نماید.

نصرآبادی افزود: در سال جاری بنا به تصمیم اعضای شورا، ضمن ایجاد تعدیل منطقی در تیراژ، تعداد موضوعات تمبر افزایش می یابد که با تنوع و بهره برداری از فناوری جدید جذابیت و شور و اشتیاق بیشتری در این زمینه ایجاد می کند و به رونق تمبر یادگاری نیز کمک می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 241
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران