پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488141 تاریخ : 1398/04/31-18:17:10
,11,
شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور وزیر طرح جامع ناحیه شرق خوزستان را بررسی کرد/ طرح‌های جامع شهری و ناحیه‌ای بازنگری می‌شوند

شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور وزیر طرح جامع ناحیه شرق خوزستان را بررسی کرد/ طرح‌های جامع شهری و ناحیه‌ای بازنگری می‌شوند

طرح جامع ناحیه شرق خوزستان در هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری به ریاست وزیر راه و شهرسازی بررسی شد. به گفته مدیرکل دفتر طرح های کالبدی وزارتخانه، با توجه به توضیحاتی که مشاور طرح ارایه کرد و نظرات کمیته فنی و اعضای اصلی شورای عالی شهرسازی طرح فوق تصویب شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در هفتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری طرح جامع ناحیه شرق خوزستان مورد بررسی قرار گرفت. این جلسه به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، دبیری فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه راه و شهرسازی، با حضور اعضای اصلی شورا و همچنین نمایندگان استانی از جمله استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مسئولان استانی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در خصوص جزئیات این طرح و همچنین نتایجی که از بررسی‌ها در هفتیمن جلسه شورای‌عالی شهرسازی به دست آمد، غلامرضا کاظمیان مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی، به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: طرح توسعه و عمران جامع شرق خوزستان یکی از پنج ناحیه خوزستان است که برای تصمیم گیری نهایی به هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران آمد.

مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: قبلا طرح جامع ناحیه شرق خوزستان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تایید شده بود و سپسدر کمیته تخصصی پنچ شورای‌عالی شهرسازی (کمیته طرح‌های فرادست) مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به توضیحاتی که مشاور طرح ارایه کرد و نظرات کمیته فنی و اعضای اصلی شورای عالی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری در جلسه با طرح موافقت کرد و طرح ناحیه شرق خوزستان تصویب شد.

مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی افزود: در ارتباط با طرح‌های توسعه و عمران ناحیه‌ای و شهری با توجه به اینکه شرح خدمات آنها حدود دو تا سه دهه قبل تنظیم شده است، در حال بازنگری طرح‌های توسعه و عمران ناحیه ای و شهری هستیم تا بتوانیم طرح‌هایی به روزتر، هم از جنبه محتوایی و هم رویه‌ای تهیه شوند و به تصویب برسند تا بدین طریق، چنین طرح‌هایی بتوانند نتایج موثرتری در توسعه یافتگی نواحی و مناطق کشور داشته باشند.

وی افزود: یکی از کارهایی که در دست اقدام داریم بازنگری در رویکرد، روش و محتوا و بررسی و اجرای طرح های توسعه شهری و منطقه‌ای است که حدود یکسال قبل شروع شده و روند آن ادامه دارد تا بتوانیم نظام جدیدی را در این حوزه داشته باشیم.  

شایان ذکر است، در جلسه بررسی طرح جامع ناحیه شرق خوزستان، اعضای اصلی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران؛ جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور، تقی‌زاده‌خامسی معاون وزیر نیرو، سلیمانی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی، صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تجریشی معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست، حیدری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طالبیان، معاون سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری؛ عدل، معاون سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل کشور حضور داشتند و برای دستور جلسه مربوط به استان خوزستان، شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی نیز به ترکیب جلسه  اعضای اصلی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اضافه شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 392
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران