پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 522039 تاریخ : 1399/08/08-15:02:25
,17,11,
شهرهای جدید، شهرک سازی را در اولویت اجرای طرح اقدام ملی مسکن قرار دهد

وزیر راه و شهرسازی:

شهرهای جدید، شهرک سازی را در اولویت اجرای طرح اقدام ملی مسکن قرار دهد

وزیر راه و شهرسازی بر تسریع و همکاری بیشتر دست اندرکاران اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و گفت: تولید مسکن با الگوهای الحاق، تغییر کاربری و شهرک سازی، سرعت می گیرد که در اینکار تمامی دست اندرکاران اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازوزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه ای که روز گذشته 6 آبان در ساختمان دادمان به منظور پیگیری روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن برگزار شد، بر تسریع در احداث و تکمیل پروژه های طرح اقدام ملی مسکن با همکاری بانک ها و سایر دستگاه های استان ها تاکید کرد و گفت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن دستوری فراگیر است و تمامی شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی اعم از عمران شهرهای جدید و همچنین ادارات کل استانی باید در این خصوص پایبندی و التزام عملی داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی در جلسه ویدئوکنفرانس با تمامی دستگاه های اجرایی تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان های کشور، توجه بر سه مطلب را به تمامی دست اندرکاران اجرای طرح اقدام ملی مسکن یادآور شد و اعلام کرد: ضروری است نسبت به برنامه ریزی برای تامین اراضی و انجام ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرهایی که در مراحل قبلی ثبت نام انجام نشده است، اقدام شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: در شهرهایی که ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام و متقاضیان نسبت به واریز سهم آورده اقدام نکرده اند، در صورت کمبود اراضی موردنیاز باید در اسرع وقت تامین اراضی با اتخاذ تمهیدات لازم از جمله الگوی الحاق، الگوی تغییر کاربری و الگوی استفاده از دستورالعمل شهرک سازی، تولید مسکن پیگیری و دنبال شود.

اسلامی بر رفع بوروکراسی اداری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و توضیح داد: با تعامل با سایر دستگاه های اجرایی و به کارگیری ظرفیت های استانی باید روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص شهرک سازی، پیش تر دستورالعملی از سوی وزارت راه و شهرسازی به تمامی استان ها و شرکت ها و سازمان های تابعه وزارتخانه ابلاغ شده است، گفت: در خصوص شهرک سازی، تمامی دست اندرکاران اجرای طرح اقدام ملی مسکن از جمله شرکت عمران شهرهای جدید، اهتمام بیشتری داشته باشند.

اسلامی تصریح کرد: شهرک سازی شیوه نامه روشن و واضحی دارد که در این خصوص ضروری است گام های جدی تری برداشته شود. شهرهای جدید مکلف به اجرای این دستورالعمل بوده و انتظار می رود تا اجرای آن با اهتمام ویژه پیگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تقاضاهایی از سوی بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص شهرک سازی به شرکت عمران شهرهای جدید و پیشنهادات مطروحه از سوی شرکت عمران شهرهای جدید مشتمل بر ایجاد 37 شهرک صنعتی مسکونی با قابلیت ایجاد 245 هزار واحد مسکونی، گفت: شهرک سازی توسط شرکت عمران شهرهای جدید باید به جدیت پیگیری و دنبال شود.

وی روش تامین مالی و ایجاد سازوکارهای مناسب را از دیگر اقدامات موفق در اجرای طرح اقدام ملی مسکن برشمرد و گفت: بانک مسکن در خصوص تامین مالی اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اهتمام داشته باشد تا روند اجرای طرح تسریع شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در دولت در تلاش هستیم تا قیمت تمام شده واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی را از طریق تامین مصالح، مهار کنیم.

وی یادآور شد: تامین مالی از سوی بانک و ایجاد سازوکارهای مناسب جهت تزریق به موقع منابع مالی به پروژه های این طرح منجر به کاهش قمیت تمام شده واحدهای مسکونی واگذارشده به متقاضیان خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 394
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران