پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399270 تاریخ : 1397/07/25-12:09:40
,17,21,
شناسایی ظرفیت های داخلی و ترسیم نقشه راه؛ گام های اولیه برای ساختن برند ایرانی

زرآبادی:

شناسایی ظرفیت های داخلی و ترسیم نقشه راه؛ گام های اولیه برای ساختن برند ایرانی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، می گوید: برای داشتن برند مشخص، لازم است ابتدا ظرفیت های داخلی را شناسایی کنیم و در ادامه با ترسیم نقشه راه به هدف مورد نظر که همان برند سازی داخلی است، برسیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ سیده حمیده زرآبادی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و استراتژی در عرصه برندسازی، ادامه داد: در کشورهای مختلف دنیا محصولات زیادی تولید می شود ولی برنامه ریزان و تولیدکنندگان تنها یک یا دو محصول را که نشانه آن کشور به طور خاص است، به عنوان برند معرفی می کنند. برای مثال در حوزه صنعت، کشور آلمان در همه جا با عنوان صنعت برتر معرفی می شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، افزود: با وجود اینکه کشورهای دنیا در زمینه برندسازی کارهای قابل توجهی انجام داده اند، ولی ما هنوز در این زمینه پیشرفتی نداشته ایم. برای مثال محصول زعفران، فرش و یا پسته را در همه جای دنیا با نام ایران می شناسند، ولی باید پذیرفت که تاکنون کار سازمان یافته و منسجمی برای معرفی این محصولات به عنوان یک برند خاص ایرانی انجام نشده است.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به صنعت خودورسازی در کشور، تصریح کرد: در برندسازی موارد متعددی باید مورد توجه قرار بگیرد که از جمله آن می توان به استفاده از تکنولوژه ای روز اشاره کرد. برای مثال در صنعت خودروسازی باید ببینیم چگونه می توانیم برندسازی کنیم، در حالی که خودروهای ما در کشور کیفیت مناسبی ندارند و مردم ناراضی هستند! در شرایطی که تکنولوژی که در صنعت خودروسازی در دنیا استفاده می شود نوین است، اگر ما نتوانیم به روز باشیم و بازار رقابت را به دست بگیریم قاعدتا برند ما هم نمی تواند برند مطرحی باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: برای داشتن برند مشخص، لازم است ابتدا ظرفیت های داخلی را شناسایی کنیم و در ادامه با ترسیم نقشه راه به هدف مورد نظر که همان برندسازی داخلی است، برسیم. در واقع باید در ابتدا بدانیم به کجا قرار است برسیم و در ادامه برای رسیدن به آنچه می خواهیم نقشه راه مشخص تدوین کنیم که متاسفانه در همین زمینه هم در حال حاضر دچار ضعف هستیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران