پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518307 تاریخ : 1399/06/03-14:08:28
,13,
شناسایی اخلالگران بازار نهاده ها/ 120هزار تن کود در حال توزیع است

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

شناسایی اخلالگران بازار نهاده ها/ 120هزار تن کود در حال توزیع است

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بازار نهاده ها به شدت در حال رصد است و اخلالگران این حوزه شناسایی شده اند گفت: 120 هزار تُن کود فسفاته و پتاسه در کشور در حال توزیع است.

به گزارش بانک و صنعت، کاظم خاوازی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح یک طرح کشاورزی در شهرری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مباحث دنبال شده به عنوان سیاست های اصلی در جهاد کشاورزی موضوع خام فروشی و پیگیری و جلوگیری از این موضوع است که با ایجاد زنجیره های ارزش و واحدهای دولتی برای دادن تسهیلات محقق خواهد داشت.

وی با اشاره به رونق طرح کشاورزی قراردادی گفت: در کشاورزی قراردادی سود کشاورزان افزایش می یابد و اتفاق بسیار خوبی برای کشاورزی است و سبب توسعه و پایداری در کشور می شود و کشاورزی های قراردادی برای کشاورز و صنایع تبدیلی یک موفقیت محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از آرزوهای بخش کشاورزی حضور زنجیره تولید در کنار بخش کشاورزی است افزود: اگر این مورد به صورت زنجیره تولید اتفاق بیافتد و تشکلی از کشاورزان تشکیل شود و آنها تقاضای این کار را داشته باشند به مراتب مطلوب تر است و ما حمایت بیشتری از آنها به عمل خواهیم آورد و تاکنون 150 کشاورز در این زمینه فعال شده اند و با تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار می دهیم کمک زیادی به کشاورزان و باغداران خواهد شد.

خاوازی بیان داشت: شاید ما صدها نوع از این کارخانه ها در محل های تولید نیاز داریم و کل مجموعه دولت و جهاد کشاورزی برای ارائه تسهیلات کم بهره آمادگی دارد تا این واحدها راه اندازی شوند به شرطی که جانمایی و هماهنگی ان با وزارت کشاورزی باشد و جایی باشد که بیشینه تولید وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت نهاده های زراعی عنوان داشت: یکی از موضوعات در این خصوص کودهای شیمیایی فسفره و پتاسه است که بارگیری ها صورت گرفته و بیش از 80 هزار تن کود فسفره در حال حاضر در حال توزیع است که به زودی به دست کشاورزان می رسد و توزیع 40 هزار تن کود پتاسه نیز از بنادر آغاز شده و در خصوص نهاده ذرت هم هیچ مشکلی نداریم و در زمینه کنجاله نیز هم اکنون 150 هزار تن در حال توزیع است و تعداد زیادی کشتی هایی که بار نهاده دارند به زودی می رسند و مشکل نهاده ها حل می شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: فقط در خصوص کنجاله سویا وقفه داشتیم که بانک مرکزی و وزارت صمت کمک کردند و روزانه پیگیر واردات نهاده ها هستیم و امیدواریم بازار نهاده های دامی در کنجاله سویا حل شود.

وی در ارتباط با نظارت بر توزیع نهاده ها گفت: در این زمینه از قوه قضائیه تقاضا کردیم که نهایت همکاری را با ما داشته باشند و در این راستا به زودی خبرهایی می شنویم که بسیاری از کسانی که در این مسیر اخلال ایجاد کرده اند شناسایی و دستگیر خواهند شد و بازار به شدت در حال رصد است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 347
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران