پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451422 تاریخ : 1397/12/22-13:02:55
,23,14,
شناخت و آگاهی دربستر زندگی و گردشگری تعالی بخش راهیان نور

یادداشت

شناخت و آگاهی دربستر زندگی و گردشگری تعالی بخش راهیان نور

سرزمین نورانی ومقدس مناطق جنگی جنوب ، غرب و شمالغرب کشور و همچنین منطقه خلیج همیشه فارس که یادآور رشادت ها ودلاوری ها وایثارگری های مردان آسمانی واز جنس نور در دوران دفاع مقدس است که همه ساله پذیرای خیل عظیمی از هموطنان و علاقمند از اقصا نقاط ایران و جهان برای بازدید ازاین مناطق تحت عنوان راهیان نور به این مکان ها سفر می کنند.

بانک و صنعت ، افق های آینده گردشگری نشان از ضرورت و نیاز فرهنگی جامعه وخانواده ها در جهت کسب دانش وآگاهی و کشف ناشناخته های پیرامون جهان هستی دارد. گردشگران امروزی با هدف آشنایی از تاریخ و تمدن ، فرهنگ و روابط بینا فرهنگی و روابط انسانی در مسیردست یافتن به ناشناخته ها و پی بردن به ذات هستی از طریق سیر در افاق و انفس که در کلام نورانی وحی و سایر کتب اسمانی بدان اشاره شده می باشند.

این همان شناخت و آگاهی دربستر زندگی برای رسیدن به آرامش ، کمال و اعتلای انسانی است که در گونه های مختلف گردشگری می توان آنرا جستجو نمود و امروزه می توان از آن تحت عنوان گردشگری تعالی بخش یاد کرد که در مناطق مختلف جهان و با حضور در میان جوامع بومی و محلی و مقاصد متنوع گردشگری و کسب تجربه جدید و نو در پی  ادراک  مفهوم معنوی در بستر گردشگری تعالی بخش می باشد. 

سرزمین نورانی ومقدس مناطق جنگی جنوب ، غرب و شمالغرب کشور و همچنین منطقه خلیج همیشه فارس که یادآور رشادت ها ودلاوری ها وایثارگری های مردان آسمانی  واز جنس نور در دوران دفاع مقدس می باشند. همچنین یادمان ها ،موزه ها وباغ موزه ها که به نوعی یادآور خاطرات ویک حس نوستالوژیک ،احساسی،عاطفی وتعلق خاطر به آن دوران ومکان های پاک و مقدس را تداعی می نماید ، بعنوان  مقاصدی، که می توان انها را در گردشگری تعالی بخش با رویکردی نو و خلاقانه دسته بندی نمود. هر ساله پذیرای خیل عظیمی از هموطنان و علاقمند از اقصا نقاط ایران و جهان برای بازدید ازاین مناطق تحت عنوان راهیان نور به این مکان ها سفر می کنند.

کشور ایران با توجه به توانمندی های بی نظیر در گونه های مختلف گردشگری از جمله گردشگری تعالی بخش در مناطق عملیاتی، یادمان ها و آثار و ارزش های هشت سال دفاع مقدس می تواند به عنوان قطب گردشگری تعالی بخش با رویکردی نوین و خلاقانه و با محوریت بازدید از مناطق جنگی در عرصه های داخلی وبین المللی معرفی گردد. این مهم  با عزم ملی و سیاستگذاری دربخش های مرتبط با گردشگری ، برنامه ریزی مطلوب ومتناسب با توانمندی ها و الزامات حضور موفق در این عرصه بویژه در عرصه بین الملل می تواند کشور جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قطب گردشگری تعالی بخش معرفی نماید. 

 

منوچهر جهانیان
رییس دانشکده علوم گردشگری
دانشگاه علم و فرهنگ



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران