پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278464 تاریخ : 1396/01/20-11:07:08
,10026,10028,
شماره 97 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره 97 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

تازه ترین شماره هفته نامه «آتیه نو»، نخستین نشریه تخصصی در حوزه رفاه و بیمه های اجتماعی، صبح امروز یکشنبه 20 فروردین 1396 منتشر شد و روی کیوسک قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در شماره جدید هفته نامه آتیه نو که نخستین شماره این نشریه در سال 96 به شمار می رود، «تهران، سراب مهاجران» عنوان داستان جلد است. عنوان گزارشی که نشان می دهد کارگران ایرانی بدون توجه به آمار بیکاری استان ها و در واقع بدون اطلاع از وضعیت عرضه و تقاضای نیروی انسانی در بازار کار کشور از شهر و دیار خود کوچ و به شهرهای بزرگی همچون تهران مهاجرت می کنند.

«آتیه نو» همچنین در تازه ترین شماره خود با انتشار پیام های نوروزی مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری ایران، مساله تولید و اشتغال و همچنین الزامات اشتغالزایی اقتصاد را برجسته و برای مخاطبان خود یادآوری کرده است. حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از پیام نوروزی خود ضمن نامگذاری سال 96 به عنوان سال«اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» گفته اند: تمرکز مسئولان بر تولید داخلی و مطالبه گری ملت در این زمینه، موجب حل مشکلات فراوان به ویژه «بیکاری جوانان» خواهد شد. حسن روحانی نیز در پیام خود به مناسبت آغاز سال نو، دستاوردهای دولت در عرصه مهار تورم، رشد اقتصادی و اشتغال را در سال 95 در مقایسه با 25 سال گذشته بی نظیر خوانده و با بیان این که برای ایرانی سربلند باید در کنار یکدیگر باشیم، تاکید کرده است:« سال جدید سال پیشرفت بیشتر برای ملت عزیز و اشتغال بیشتر برای جوانان ما خواهد بود.»
رئیس جمهوری همچنین در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری و تقدیر از توجه ویژه ایشان به مساله اشتغال و تولید کشور تاکید کرده است که ثبات اقتصادی، زمینه ساز سرمایه گذاری اشتغال زا است.
بودجه تامین اجتماعی در سال 96
بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال 1396 نیز در کانون توجه گردانندگان هفته نامه آتیه نو بوده است، به گونه ای که دومین تیتر صفحه نخست این نشریه به ویژگی های بودجه تامین اجتماعی در سال 96 اختصاص داده شده و در گفت و گو با محسن سرخو عضو هیات مدیره و رئیس کمیته تدوین بودجه این سازمان ابعاد آن را بررسی کرده است. به گفته سرخو، «شرکت های زیان ده از شستا جدا می شوند».
به نوشته آتیه نو، بودجه 82 هزار و 600 میلیارد تومانی امسال سازمان تامین اجتماعی نسبت به بودجه 72 هزار و 500 میلیارد تومانی سال گذشته این سازمان حدود 10 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. بودجه سال 95 حدود 9 هزار میلیارد تومان کسری داشت که در قالب دیون به سند بودجه امسال انتقال یافته است.
سرخو همچنین به آتیه نو گفته است که برای بازنشستگان معادل همان 14,5 درصد افزایش حداقل دستمزد نیروی کار پیش بینی شده است. حجم تعهدات قانونی سازمان تامین اجتماعی در بخش مستمری های حدود 50 هزار و 800 میلیارد تومان است که نسبت به بودجه 42 هزار و 500 میلیاردی سال جاری افزایش چشمگیری دارد.
اولین خدمت در سال نو
«دستاوردهای تیپیکو جایگزین واردات دارو» نیز عنوان مطلبی است که از مراسم رونمایی از 60 قلم داروی جدید در نخستین ساعت های سال 96 با حضور رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت.
در این مراسم دکتر نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در سخنانی اعلام کرد که با رویکرد حمایت از اقضار محروم و مستمری بگیر، در دولت یازدهم، طی چند سال مستمری  ها حدود 81 درصد افزایش یافت و پرداخت های نیز از 20 هزار میلیارد تومان سال 92 به 40 هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید.
تشکیل کمیته ویژه تولید و اشتغال در تامین اجتماعی
در نخستین روزهای سال 96، حرکت دیگری در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت و آن تشکیل کمیته ویژه تولید و اشتغال در این سازمان بود. آتیه نو با اعلام این خبر به نقل از دکتر نوربخش، هدف از تشکیل این کمیته را پیگیری جدی تر سیاست های اقتصاد مقاومتی در این سازمان گزارش کرده است. به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، برنامه ریزی های مناسبی در این رابطه انجام شده و در آینده این سازمان نقش  برجسته تری در تولید و اشتغال خواهد داشت.
دیگر مطالب هفته نامه آتیه نو
200 هزار کارگر ساختمانی جدید بیمه می شوند
تقدم صورت بندی اندیشه ای در سامان اقتصادی
آنچه باید درباره حقوق و مزایای سال 96 بدانید
تقدیر نمایندگان مجلس از حذف دفترچه بیمه
نظام درمان: بیسمارکی یا بوریچی؟
تاثیر مستقیم خدمات بهداشتی بر طول عمر
کارآفرینی و صادرات با گلیم ایرانی

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران