پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445059 تاریخ : 1397/10/16-10:46:55
,10028,
شماره 185 هفته نامه آتیه‌نو منتشر شد

شماره 185 هفته نامه آتیه‌نو منتشر شد

شماره 185 هفته نامه آتیه نو امروز یکشنبه 16 دی ماه 1397 منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان تامین اجتماعی، «حمایت از نیروی کار در عبور از خط فقر» داستان جلد و عنوان نخست یکصد و هشتاد و دومین شماره هفته‌نامه آتیه نو است در ارتباط با ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس از طرح حمایت از شاغلان فقیر و بیکاران. در بخشی از این گزارش آمده است:«تنوع طرح‌ها و سیاست‌گذاری‌های معطوف به افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری قدمتی طولانی در کشور دارد. هر از چند گاهی نهاد دولت یا مجلس مسیری جدید امتحان می‌کنند، اما همین که آمارها منتشر می‌شوند، معمولا میزان اثربخشی آن‌ها مبنای بحث و جدل می‌شود. نوسانات ارزی و تحولات قیمتی چند ماه اخیر دوباره برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران را به سرنوشت شاغلان و سطح معیشتی آن‌ها حساس کرده است. از جمله اینکه اخیرا کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس را بر آن داشته با هدف تدوین نوع جدیدی از سیاست‌های حمایت از شاغلان و بیکاران نیازمند، طرحی هشت ماده‌ای به نام «حمایت از شاغلان فقیر و بیکاران» را با 69امضا در دستورکار قرار دهد.»

مروری بر تحولات و رویدادهای مهم سال 2018 که تاثیرات ویژه‌ای بر رفاه نیروهای کار داشتند، دیگر سوژه مهم این شماره است با تیتر: «2018؛ سال اعتراض به بی‌عدالتی‌ها»: «به‌راستی در سال 2018 میلادی چه بر سر رفاه و امنیت اجتماعی دهکده جهانی آمده و آمارها یا نمودارهای شاخص در این زمینه چه می‌گویند. تصمیم‌ گرفتیم در این شماره ضمن بررسی برخی از مهم‌ترین رویدادها طی سال گذشته، اثرات اجتماعی آن‌ها را نیز بررسی کنیم...»

دیگر عناوین مهم این شماره عبارتند از:

حاشیه‌ای بر روایت جدید سازمان برنامه از مطالبات تامین‌اجتماعی (اختلاف111 هزارمیلیارد تومانی محاسبات بدهکار و طلبکار)
شاغلان غیررسمی رودرروی فقر (یادداشتی از حسام نیکوپور؛ معاون پژوهشی موسسه عالی پژوهش تامین‌اجتماعی)
تنظیم بازار، دستوری نمی‌شود! (کارشناسان و فعالان بازار ،تسهیل واردات نهاده‌های دامی را ضروری‌تر از ورود دولت به بحث قیمت‌گذاری می‌دانند)
دریافت مطالبات تامین‌اجتماعی از دولت پیگیری شود (یادداشتی از حسین حبیبی؛ دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران)
فناوری نباید رابطه پزشک و بیمار را قطع کند! (پایان دانش کلینیکی و فتوگرافیک شدن رابطه پزشک با بیمار)
بخش خصوصی واقعی کجاست؟ (یادداشتی از محمود جام‌ساز؛ پژوهشگر اقتصادی)
سالِ کمترین میزان افزایش حقوق! (گزارش جهانی حقوق و دستمزد نتایج آخرین بررسی‌های خود را منتشر کرد)
پشت هر متن روان، یک ویراستار است! (گفت‌و‌گو با یک ویراستار حرفه‌ای که عاشق کارش است)
نکته‌هایی درباره مستمری بازماندگان بیمه‌شده ها (مشاور آتیه‌نو پاسخ می‌دهد)
کارآفرینی؛ با ایده‌پردازی خلاق (برادران اسکندری با هوشمندسازی نحوه پایش عملکرد دانش‌آموزان، کارآفرینی کرده‌اند)



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران