پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421640 تاریخ : 1397/08/27-13:35:43
,10028,
شماره 178 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره 178 هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره یکصد و هفتاد و هشتم هفته نامه «آتیه نو»، نشریه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، صبح امروز، یکشنبه 27 آبان 1397 توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان تامین اجتماعی، تازه ترین شماره هفته نامه آتیه نو، متاثر از سوگ و ماتم در سازمان تامین اجتماعی، مجموعه دولت، مجلس و شرکای اجتماعی سازمان یاد شده در از دست دادن دکتر نوربخش و عبدالرحمان تاج الدین در یک سانحه رانندگی، عنوان «وداع تلخ» را برای روی جلد خود برگزیده است و اظهارات مدیران ارشد کشور و همکاران و همراهان آن دو سفر کرده را در جریان مراسم تشییع و دفن پیکرهای آنان و همچنین مراسم ختمی که به همین مناسبت در مسجد نور تهران برگزار شد، بازتاب داده است.

به نوشته آتیه نو، «تلخ بود و جانکاه. دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل و عبدالرحمان تاج‌الدین، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین‌اجتماعی در جریان ماموریتی اداری دچار حادثه‌‌ شدند و با وجود کوشش‌های تیم پزشکی، جان به جان ‌آفرین تسلیم کردند. در دو، سه روزی که از این حادثه غم‌انگیز می‌گذرد، همچنان همه در شوک و بهت و حیرت به سر می‌برند. حالا از بیمه‌شدگان گرفته تا مدیران، دوستان، آشنایان و شخصیت‌های دولتی و غیردولتی، همه سوگوار فقدان دو مدیر ارشد تامین‌اجتماعی هستند. مدیرانی که برای کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان سفر کرده بودند، اما سفرشان بی‌بازگشت ماند و در محور گرگان- کردکوی با یک دستگاه کامیون تصادف کردند و چند ساعت بعد هم ندای حق را لبیک گفتند. پیکر فقید این دو مدیر سازمان تامین‌اجتماعی روز جمعه ابتدا در شهر گرگان با حضور پرشور و گسترده مردم گرگان و مسئولان ملی و استانی در بیمارستان حکیم جرجانی شهر گرگان تشییع و سپس به تهران منتقل شد.»

ارزش‌های ماندگار

«ارزش‌های ماندگار» عنوان سرمقاله این شماره هفته نامه آتیه نو به قلم ابراهیم رستمیان مقدم، مدیر مسئول و رئیس شورای سیاست‌گذاری هفته‌نامه آتیه نو است که در گرامیداشت یاد دکتر نوربخش و عبدالرحمان تاج الدین نوشته شده است. در بخشی از این سرمقاله می خوانیم: به مصداق «دیکته نانوشته، بی‌غلط است»، آنان که پا به میدان کار و خدمت می‌گذارند، بی‌شک در مظان خطا و اشتباه قرار می‌گیرند، اما به همین دلیل نه فقط نیازمند مراقبت و نظارت‌اند، بلکه سزاوار رعایت انصاف و اخلاق از جانب کسانی هستند که داعیه قضاوت یا نقادی دارند. در واقع تنها در صورت مراعات این دوگانه متقابل است که می‌توان شاهد فضای همدلی و اشتراک مساعی در عین همه‌گونه اختلاف سلیقه کارشناسی بود. در عین حال، آنچه در این چند روزه و در پی ضایعه فقدان دردناک این دو شخصیت خادم مردم، شاهد بوده‌ایم عمدتاً سرشار بوده از قدرشناسی و احترام به ارزش‌های ماندگاری چون سخت‌کوشی و صبوری، پیگیری و خستگی‌ناپذیری و احترام به عدالت‌خواهی و مردم‌دوستی.

واکنش‌های این چنینی، گویای این واقعیت نیز هست که پاسداری از چنین ارزش‌هایی، می‌تواند یاد و خاطره معتقدان و عاملان به آن‌ها را در قلوب دیگران زنده نگاه دارد. ارزش‌هایی که در هفته‌های پایانی عمر این دو خدمتگزار فروتن، در قالب «منشور خدمت به مردم در سازمان تامین‌اجتماعی» تبلور یافت و هم‌زمان با شروع کار وزیر جدید تعاون، کار و رفاه، به‌عنوان راهنمای عمل تامین‌اجتماعی در دستورکار قرار گرفت. منشوری که شادروان دکتر سیدتقی نوربخش در ترسیم خطوط اولیه آن، نقش برجسته‌ای داشت.

«شفافیت‌، حکمرانی خوب، کمک به اشتغال پایدار و تسهیل فضای کسب‌وکار، صیانت از حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و حمایت از نیروهای مولد در برابر آثار تحریم‌ها» اصول محوری منشوری است که عمل به آن‌ها می‌تواند مبنایی مستحکم باشد برای انسجام بیشتر در میان همه کسانی که قلب‌شان در بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور برای رفاه و آرامش خاطر مردم و تحقق نظام جامع رفاه و تامین ‌اجتماعی برای آنان می‌تپد.

درخواست هدایت بخشی از یارانه‌ها به سازمان تامین‌اجتماعی

«درخواست هدایت بخشی از یارانه‌ها به سازمان تامین‌اجتماعی» عنوان گزارشی است که طی آن آخرین درخواست رئیس فقید سازمان تامین‌اجتماعی از دولت بررسی شده است. به نوشته هفته نامه آتیه نو، با وجود درگذشت غافلگیرکننده و تاسف‌انگیز زنده‌یاد دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، برنامه‌ها و تفکرات وی در مورد مسائل رفاهی همچنان جای بررسی دارد. در نامه‌ای که مدیرعامل فقید سازمان تامین‌اجتماعی اخیرا به دولت نوشته بود، اعطای بخشی از یارانه‌ها به سازمان تامین‌اجتماعی به‌منظور تسهیل ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان، مطالبه شده بود. یکی از مشکلات مهم سازمان تامین‌اجتماعی، منابع محدود حوزه کلان اجتماعی کشور و عدم مدیریت درست این منابع است به همین دلیل این مطالبه برای جبرانِ بخشی از کاستی‌های منابع سازمان مطرح شده، اما مسئله اینجاست که نه حجم یارانه‌ها آن‌قدر زیاد است که بتواند بخشی از نیازهای بیمه‌شدگان را پوشش بدهد و نه برخی سازوکارهای فعلی حاکم بر حوزه اجتماعی می‌تواند تحقق اهداف این طرح را تضمین کند. به گفته کارشناسان، این طرح زمانی می‌تواند به نتیجه برسد که مبلغ یارانه‌ها بیشتر از رقم ناچیز فعلی باشد و البته شیوه‌های مدیریتی نیز اصلاح شود. بخش زیادی از مردم در حالی یارانه دریافت می‌کنند که از نظر درآمدی و اقتصادی نیازی به آن ندارند، یعنی از نظر قانونی نباید مشمول دریافت‌کنندگان یارانه باشند. سازمان تامین‌اجتماعی برای اختصاص یارانه‌ها به این سازمان، با توجه به این موضوع نیازمند شناسایی و حذف این افراد از لیست یارانه‌بگیران است که بر اساس بررسی‌های موجود، دولت هم هنوز موفق به این شناسایی نشده است. طی سال‌های گذشته معمولا هدف از پرداخت بسته‌های حمایتی و یارانه‌ای در کشور، کمک به گروه‌های ضعیف و اقشار بسیار نیازمند بوده‌است که در شرایط عادی توان تامین این نیازها را ندارند و از سال‌های گذشته این رویه در اشکال متفاوت از سوی دولت به‌کار گرفته شده است. پیش از این دولت با توزیع ارزان کالای اساسی در بین مردم این هدف را محقق می‌کرد، اما بعد از مدتی پرداخت نقدی جایگزین توزیع کالا شد که البته هنوز هم بر شیوه پرداخت یارانه نقدی انتقادات مهمی وارد است که ازجمله آن، بهره‌مندی طبقات مرفه از یارانه، همچنین افزایش نرخ تورم است.

عنوان برخی دیگر از مطالب شماره 178 هفته نامه آتیه نو

پایان تراژیک یک ماموریت کاری

پیام تسلیت اعضای هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی

همدردی با خانواده تامین اجتماعی

نام نوربخش به نیکی ماندگار می‌شود

در رثای زنده‌یاد نوربخش

در سوگ دو فرزند تاثیرگذار خانواده تامین‌اجتماعی

پزشکی با نگرانی‌های تاریخی

و....



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 200
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران