پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519233 تاریخ : 1399/06/19-15:38:05
,8,
شمارش معکوس برای انتشار اوراق فروش تبعی

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه ملت خبر داد:

شمارش معکوس برای انتشار اوراق فروش تبعی "تملت"

انتشار اوراق فروش تبعی روی سهام تامین سرمایه بانک ملت با سررسید یکساله و قیمت اعمال (قیمت روز ضربدر 18درصد) در دست بررسی قرار گرفت.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، سید روح اله حسینی مقدم، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت افزود: گروه مالی ملت به عنوان سهامدار عمده تامین سرمایه بانک ملت و با هماهنگی های صورت گرفته با بورس تهران، موضوع انتشار اوراق فروش تبعی با سررسید یکساله و قیمت اعمال (قیمت روز ضربدر 18درصد) روی سهام تامین سرمایه بانک ملت (تملت) را بررسی می کند.

وی هدف از اتخاذ چنین تصمیمی را اطمینان بخشی به سهامداران عنوان کرد و افزود: بانک ملت همواره تحولات بازار سرمایه را رصد کرده و حامی سهامداران و سرمایه گذاران است. در این راستا نیز با توجه به نوسانات اخیر رخ داده در بورس، تصمیم به اعتمادسازی هر چه بیشتر به سهامداران گرفته شده که یکی از مهمترین موارد می تواند همین انتشار اوراق فروش تبعی روی سهام باشد.

حسینی مقدم در ادامه افزود: به این ترتیب سهامدارانی که اقدام به خرید اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت تامین سرمایه بانک ملت یا همان «تملت» کنند، در سررسید که دوره یکساله است، می توانند از قیمت روز خریداری شده با سودی بالغ بر 18درصد برخوردار شوند.

مدیرعامل «تملت» در خصوص اوراق فروش تبعی توضیح داد: «اوراق اختیار فروش تبعی» اوراقی است که براساس آن فروشنده که همان شرکت منتشر کننده است، متعهد می شود تعداد معینی از سهام شرکت را به قیمت مشخصی که اصطلاحاً به آن قیمت اعمال می گویند، در تاریخ معین یا همان تاریخ اعمال از سهامدار خریداری کند.

حسینی مقدم ادامه داد: از سوی دیگر خریدار اوراق اختیار فروش تبعی نمی تواند بیش از تعداد دارایی پایه ای که در اختیار دارد، اوراق اختیار فروش تبعی خریداری کند.خریدار موظف به رعایت محدودیت های خرید هر کد معاملاتی تعیین شده است. به عبارت دیگر، مجموع تعداد اوراق اختیار فروش تبعی تحت مالکیت هر خریدار در پایان هر روز معاملاتی، حداکثر باید به تعداد کل دارایی پایه متعلق به وی و با رعایت محدودیت خرید هر کد معاملاتی در اطلاعیه عرضه باشد.

یادآور می شود، طبق دستورالعمل معاملات اوراق اختیار فروش تبعی در بورس تهران و فرابورس، اشخاص حقوقی که اقدام به خرید اوراق مذکور به میزان یک میلیون ورقه و بیشتر کنند، ملزم به واگذاری اختیار خرید تبعی در همان روزی هستند که سهام پایه و اوراق اختیار فروش تبعی را خریداری کرده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 278
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران