پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488323 تاریخ : 1398/05/02-17:25:41
,8,
شفافیت و قانون مداری بزرگترین سرمایه بازار سرمایه

پرویز گلستانی عنوان کرد:

شفافیت و قانون مداری بزرگترین سرمایه بازار سرمایه

پرویز گلستانی ضمن اشاره به رشد تصاعدی بازار سرمایه طی دو سه سال گذشته عنوان کرد: بورس، بازاری نظام مند، شفاف و قانونی است و سرمایه مشتریان، ناشران و کارگزاران به ندرت در آن دچار خدشه می شود و در یک کلمه مطمئن است و همین اطمینان، شفافیت و قانون مداری بزرگترین سرمایه بازار سرمایه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، پرویز گلستانی، معاون فنی و اقتصادی سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار طی سال های 70 تا 77، گفت: توسعه ابزارهای مالی، عرضه اولیه با روش جدید بوک بیلدینگ، اصلاح قوانین و رویه ها،  کاهش زمان توقف و بازگشایی نمادها و سایر اقدامات نهاد ناظر طی دو سال گذشته گام های مثبتی بود که به رشد تصاعدی بازار سرمایه منجر شد و باید بگویم در این زمینه ها خیلی کار شده است.

وی ادامه داد: اکنون که شرایط را با دهه 70 مقایسه می کنیم شرایط به مراتب خیلی بهتر شده و اعتماد مردم به بازار سرمایه نیز افزایش یافته است اما با این حال ما همچنان برای توسعه بازار سرمایه کشور به فرهنگ سازی نیاز داریم.

این مدیر باسابقه بازار سرمایه افزود: ما در سال های 70 به بعد نیز در بحث فرهنگ سازی نگرانی هایی داشتیم و حتی تلاش می کردیم با رسانه ملی همکاری کنیم اما هزینه زیادی ایجاد می کرد.

چشم انداز بازار در روزهای آتی

پرویز گلستانی در ادامه شرایط فعلی بازار را تحلیل کرد و در خصوص چشم انداز بازار سرمایه گفت: به رغم  فضای تحریم و با وجود آنکه اقتصاد فعلا روند طبیعی خود را طی نمی کند اما آمارها از رشد شاخص حکایت دارد و به نظر من مهمترین عامل این رشد رکود بازار های رقیب است.

وی ادامه داد: حرکت نقدینگی در بازارهای موازی با مشکل مواجه شده و با توجه به فضای شفاف و نقدشوندگی حاکم بر بورس منابع به سمت بورس حرکت کرده است و این روند ادامه دارد.

معاون فنی و اقتصادی دهه 70 سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار به نوسانات اخیر شاخص نیز اشاره کرد و گفت: فراز و فرود شاخص امری طبیعی است و آنچه عامل زیان در بورس می شود نگاه کوتاه مدت است.

وی اصلاح های دو هفته گذشته شاخص را محصول سفته بازی دانست و افزود: عده ای در کوتاه مدت به بازار سرمایه وارد می شوند و سفته بازی می کنند و زمانی که قیمت سهم بالا می رود اقدام به فروش می کنند و این رفتار دلیل اصلاح شاخص در روزهای گذشته بود و البته تاثیر آن نیز گذرا است.  



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران