پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465668 تاریخ : 1398/03/11-13:39:14
,17,8,
شفاف سازی کلید مقابله با فساد است

لاهوتی؛

شفاف سازی کلید مقابله با فساد است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،برنامه، بودجه را کلید مقابله با فساد دانست و گفت: با تصویب مجلس، ضمانت جامع و کاملی برای الزام شرکت ها به شفافیت اطلاعات مالی رقم خورده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهرداد بائوج لاهوتی گفت: بر اساس قانون هیچ شرکتی نمی تواند در اقتصاد ایران فعالیت کند که صورت های مالی آن غیرشفاف باشد و الزاما اطلاعات این شرکت ها باید در سازمان بورس ارائه شود.

وی در عین حال افزود: با گذشت حدود پنج سال از تصویب این قانون، همچنان موسسات، نهادها و شرکت هایی در بخش های عمومی و خصوصی فعالیت می کردند که اطلاعات خود را شفاف ارائه نمی دادند، لذا  ضمانت های اجرا برای این قانون در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افزایش دامنه شمول شرکت هایی که باید اطلاعات مالی خود را ارائه دهند، گفت: تمام نهادهای عمومی غیر دولتی، نیروهای مسلح و صندوق های بازنشستگی مشمول قانون جدید می شوند و این اقدام در راستای شفاف سازی بیشتر در اقتصاد کشور بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس قانون، سالانه باید ترازنامه سود و زیان و تغییرات در هیات مدیره به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شود، افزود: سازمان بورس مکلف شده تا اگر شرکت ها اطلاعات خود را ارائه ندهند، موضوع را دنبال و اطلاعات را دریافت کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به اینکه هدف از این اقدام شفاف سازی اطلاعات مالی شرکت ها است، تصریح کرد: اگر مدیری اطلاعات خود را در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار نگذارد، به جرائم نقدی محکوم و حکم برکناری او صادر می شود .

 


سنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران