پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281207 تاریخ : 1396/04/14-16:53:09
,16,
شعار روز دریانوردان ؛ دریانوردان اهمیت دارند

شعار روز دریانوردان ؛ دریانوردان اهمیت دارند

دبیرکل آیمو در پیامی روز جهانی دریانورد را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، کیتاک لیم دبیر کل آیمو به مناسبت روز دریانوردان2017 در پیام خود شعار امسال روز دریانوردی با عبارت "دریانوردان برای ما اهمیت دارند" را اعلام کرد .

در متن این پیام آمده است: 
اینجانب از مرکز دریانوردان در Duckdalben هامبورگ در آلمان که یکی از فعالترین بنادر اروپا است، با شما سخن می گویم. ازانجایی که قدمت این مراکز به بیش از 30 سال می رسد، این مرکز همواره درهای خود را به روی دریانوردان که از سراسر جهان برای بازدید از هامبورگ می آیند، در تمام روزهای سال گشوده است.
حتی با وجود کاهش تعداد خدمه و تسریع در زمان تخلیه و بارگیری کالا، همچنان دهها هزار نفر از دریانوردان هر سال از آن بازدید می کنند. مراکز دریانوردان همانند این بندر، حس وطن را برای تمامی دریانوردان با ملیت های مختلف زنده نگه می دارد و همچون پناهگاهی است برای استراحت آنان، برقراری ارتباط با خانه و وطن و نزدیکان از طریق رسانه جمعی و در صورت نیاز، می توانند در باره هر گونه مسئله شخصی که آنها آزارمی دهد، نظیر شرایط کار بر روی کشتی، عدم پرداخت حقوق و مزایا و یا ترک کشتی، طلب حمایت کنند.
اگرچه دریانوردی می تواند مبنای یک شغل رضایت بخش و اطمینان بخش قرار گیرد، همچنان یک شغل دشوار و مورد تقاضا است. مدتهای طولانی دوری از خانواده و دوستان و فشار ناشی از فضای اقتصادی کنونی به اندازه کافی باعث استرس و تنش آنان می شود. دریانوردان می توانند به راحتی احساس تنهایی و دوری کنند و در نتیجه این احساس ایجاد شود که برای دیگران اهمیتی ندارند.
بنابر این امسال در تبلیغات روز دریانورد، خواهیم نشان داد که دریانوردان واقعاً اهمیت دارند. ما می خواهیم سکویی ایجاد کنیم تا به بنادر و مراکز دریانوردی نظیر مرکز هامبورگ این فرصت را بدهیم که نشان دهند، دریانوردان چقدر برای آنان با اهمیت هستند و این شعار امسال ما است: دریانوردان برای ما اهمیت دارند.
برای تبلیغات سال 2017، ما می خواهیم با بنادر، برای اثبات حمایت خود از دریانوردان به روش خوب و جالب نظیر موارد زیر هم صدا شویم:
-برگزاری افتتاحیه مراسم در مراکز دریانوردی
-برگزاری رویداد جمعی در بندر برای جشن روز دریانورد،
-برخورداری از اینترنت رایگان در بندر برای یک روز،
همانند سالهای گذشته، این تبلیغات در شبکه های اجتماعی قرار خواهد گرفت. 
لطفا از تبلیغات ما حمایت کنید و پیامها و عکس های خود را در توییتر، فیس بوک و بر روی دیوار عکس آن لاین ما در سایت آیمو پست کنید. ویدیوهای ما را به اشتراک بگذارید یا ویدیوهای خود را برای ما بفرستید و ما را در این آدرس @IMOHQ تگ کرده و از هشتگ "Seafarers Matter" استفاده شود تا از این کلمات تا حد امکان استفاده کنیم.
اگر شما در جامعه بندری هستید یا حامی دریانوردان هستید یا بخشی از صنعت کشتیرانی هستید، از هشتگ ما برای حمایت از دریانوردان استفاده کنید. اگر خودتان دریانورد هستید، می توانید به تبلیغات ما بپیوندید و همبستگی خود را نشان دهید.
درپایان از مردم می خواهیم حمایت و قدردانی خود را از دریانوردان و اهمیت وجود آنان ابراز کنندند.
ازهمه شما می خواهیم به ما بپیوندید و یک صدا بگوییم : "دریانوردان اهمیت دارند".

تقدیر از 40 دریانورد نمونه کشور در روز جهانی دریانورد 
40 نفر از دریانوردان نمونه کشور به مناسبت روز جهانی دریانورد و طی مراسمی در 14 تیرماه سال جاری تقدیر می شوند. 
مدیر کل امور دریانوردان وسازمانهای تخصصی بین المللی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مانا گفت: از حدود 40 نفر از دریانوردان نمونه کشور که از سوی ارگان ها، نهاد های دولتی، غیر دولتی و شر کت های کشتیرانی معرفی شده اند طی مراسمی در تاریخ 14 تیر ماه و با حضور جمع کثیری از دریانوردان، مقامات و مسئولین کشور، شرکت های کشتیرانی و انجمن های صنفی دریایی تقدیر به عمل می آید.
علی اکبر مرزبان با بیان اینکه قدردانی از دریانوردان در این روز می تواند فرصتی برای اشاعه فرهنگ دریا و دریانوردی باشد افزود: همزمان با این روز در ادارات استان ها و بنادر کشور نیز مراسم روز جهانی دریانورد برگزار می شود. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مراسم از یکی از فرماندهان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به نام مرحوم کاپیتان امیرجنبد که پس از نجات تعدادی دریانورد خارجی به طور نابهنگام جان خود را بر روی کشتی از دست داد نیز تقدیر ویژه به عمل خواهد آمد. 
وی در خصوص نحوه انتخاب دریانورد نمونه نیز گفت: حدود چهار سال پیش اعضای دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی شاخص های دریانورد نمونه را مصوب کرده است و شرکت ها نیز موظف هستند طبق شاخص های مصوب دریانورد نمونه را معرفی کنند. 
شایا ن ذکر است حدود 6 سال پیش و در حاشیه کنفرانس دیپلماتیک اصلاح کنوانسیون stcw در شهر مانیل فیلیپین ، 25 ژوئن هر سال از سوی سازمان بین المللی دریانوردی به عنوان روز دریانورد انتخاب شد و بر همین اساس همه کشورهای جهان سعی می کنند با بزرگداشت این روز از زحمات بیش از 1.5 میلیون نفر دریانورد فعال در اقیانوسی های جهان قدردانی کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 335
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران