پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 533109 تاریخ : 1399/09/22-14:51:33
,10027,
شرکتهای بیمه ای در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات, سرمایه گذرای خوبی نکرده اند

همایش بیست و هفتمین بیمه و توسعه

شرکتهای بیمه ای در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات, سرمایه گذرای خوبی نکرده اند

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در حالیکه نرخ رشد اقتصاد کشور 4.3 درصد است، نرخ رشد صنعت بیمه بیش از 8 درصد است که نشان از اقبال و توجه مردم و بخش های مختلف اقتصادی به این صنعت دارد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، دکتر ًغلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد افزود: در سال گذشته 81 میلیون بیمه نامه صادر و 24 میلیون مورد خسارت پرداخت شد که نشان پویایی این صنعت در کشور است.

وی صدور بیمه نامه را درآمد خوبی برای شرکت های بیمه ای دانست و گفت: اگر این شاخص کاهش پیدا کند، نشان می دهد وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نابسامان است.

سلیمانی افزود: شرکتهای بیمه ای در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه گذرای خوبی نکرده اند و باید در این بخش سرمایه گذرای بیشتری صورت پذیرد.

رئیس کل بیمه مرکزی ضریب نفوذ اکثر بیمه ها در کشور را مطلوب دانست و گفت: این ضریب از کشورهای منطقه و حتی در برخی موارد از ضریب متوسط کشورهای توسعه یافته بالاتر است و تنها عقب ماندگی ما در بخش بیمه های زندگی است .

وی افزود: بیمه های زندگی 46 تا 50 درصد درآمد بیمه های جهان هستند اما در کشور ما این ضریب فقط 14.5درصد است که اگر بتوان به کمکسرمایه گذاری و اطلاع رسانی این ضریب را بالا برد به هدف مجلس و دولت در برنامه ششم توسعه که رساندن ضریب نفوذ بیمه به حدود 7 درصد است خواهیم رسید.

سلیمانی از پوست اندازی جهان در بسیاری از عرصه ها به عنوان چالش آتی صنعت بیمه خبر داد و گفت: روزی به دنبال این بودیم که بیمه شخص ثالث راننده محور شود اما امروز می بینیم که جهان در حال پوست اندازی است و خودروهای خودران در جهان در حال فراگیر شدن هستند.

وی تغییرات اقلیمی و چالش های زیست محیطی را نیز روی صنعت بیمه تاثیر گذار دانست و گفت: در آینده نزدیک بسیاری از این فعالیتها و ریسک ها باید تحت پوشش قرار گیرند و از امروز بایدصنعت بیمه به دنبال مطالعه و شناسایی چالش های آینده باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام اینکه هم اکنون ریسک های موجود در کشور در داخل پوشش داده می شود، افزود: باید بیمه های اتکایی به صنعت بیمه ما کمک بیشتری کنند چراکه گردش مالیبیمه های اتکاییجهان بسیار بالاتر از گردش مالی شرکتهای بیمه ای ماست و باید بیمه های ما نیز در این زمینه تقویت شوند و بیمه مرکزی نیز به کار اصلی خود یعنی سیاستگذاری در بخش بیمه متمرکز شود.

وی افزود: نرخ رشد واقعی اقتصاد ایران حدود 4.3 درصد است، اما رشد نرخ اقتصادی صنعت بیمه حدود 8.4 درصد است که این امر نشان دهنده رشد دو برابری صنعت بیمه نسبت به رشد اقتصادی کشور است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران