پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352339 تاریخ : 1397/04/24-18:31:22
,11,
شروع پروازهای حجاج از صبح چهارشنبه

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد:

شروع پروازهای حجاج از صبح چهارشنبه

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آغاز پروازهای عوامل اجرایی حج خبر داد و گفت: اولین پرواز اعزام حجاج از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ساعت 7:10 صبح چهارشنبه 27 تیرماه توسط ایرلاین سعودی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، معاون امور فرودگاهی و عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به انجام اولین پرواز اعزام حجاج به سرزمین وحی از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تاریخ 27 ماه جاری گفت: اولین پرواز حجاج در ساعت 7:10 صبح چهارشنبه توسط پرواز سعودی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پروازهای رفت حجاج تا تاریخ 24 مردادماه ادامه خواهد داشت و در مجموع 25 هزار و 250 نفر به وسیله 98 پرواز به شهرهای مدینه و جده اعزام خواهند شد. این پروازها به طور متوسط در 3 نوبت در روز و توسط دو ایرلاین ایران‌ایر و سعودی انجام می‌شوند.
رستمی بازه انجام پروازهای برگشت را نیز از 3 تا 24 شهریورماه سال جاری اعلام کرد و گفت: در بازشگت نیز 95 پرواز انجام شده و 26 هزار و 970 هزار نفر از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور باز خواهند گشت.
این مقام مسئول همچنین از آغاز پروازهای کادر اجرایی حج خبر داد و افزود: از صبح شنبه 23 تیرماه اعزام تیم‌های پزشکی، نیروهای هلال‌احمر، نمایندگان سازمان حج و زیارت و سایر عوامل اجرایی آغاز شده و تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: حجاج 7 استان تهران، قم، مرکزی، البرز، لرستان، قزوین، سمنان و همچنین شهر کاشان از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعزام خواهند شد.
به گفته رستمی، امسال تعداد حجاج اعزامی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزایش یافته و در حدود یک سوم عملیات حج از طریق این فرودگاه انجام می‌شود.

اعزام جانبازان از طریق پاوین اختصاصی

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اعلام این امسال پروازهای حج از ترمینال یک این فرودگاه انجام می‌شود، گفت: بخشی از ظرفیت ترمینال یک برای پذیرایی از حجاج عزیر در نظر گرفته شده و با امکانات لازم تجهیز شده است. تلاش داشتیم کوتاه‌ترین مسیر ممکن به حجاج اختصاص داده شود.
وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی با ایرلاین‌ها، مقرر شده بعد از انجام امور پذیرش در سالن بوردینگ از حجاج پذیرایی به عمل آید. 
رستمی با اشاره به هماهنگی‌های لازم برای آمادگی برای تاخیر‌های احتمالی گفت: از شرکت‌های هواپیمایی خواسته‌ایم تا برای پروازهای خود هواپیمای ذخیره در نظر بگیرند تا در صورت ایجاد مشکل برای هواپیما بتوانند آن را جایگزین کنند. این مساله مورد تاکید سازمان هواپیمایی کشوری نیز بوده است.
وی ادامه داد: پذیرش جانبازان گرامی برای تامین آسایش بیشتر از طریق پاویون اختصاصی انجام خواهد شد. همچنین از ایرلاین‌ها خواسته شده تا برای حجاج کهنسال و ناتوان، خدمات ویژه در نظر بگیرند.
این مقام مسئول همچنین گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته بین سازمان حج و زیارت و ارگان‌های اجرایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره)، کارت پرواز و گذرنامه‌های حجاج به صورت تجمیعی تحویل سرپرست‌های کاروان‌ها شده و توسط آن‌ها در فرودگاه بین حجاج توزیع خواهد شد.

درخواست برای حضور حداقلی همراهان

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به حضور همراهان حجاج در فرودگاه گفت: از مردم عزیز می‌خواهیم تا حد امکان مراسم بدرقه و استقبال را در منازل و مساجد محل انجام دهند تا از ازدحام در فرودگاه جلوگیری شود.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که امکانات فرودگاه متعلق به مسافر است و باقی پروازها نیز در جریان هستند. بنابراین از همراهان می‌خواهیم با حضور حداقلی مانع اخلال در انجام سایر پروازهای فرودگاه شوند.
رستمی افزود: با سازمان حج و زیارت هماهنگی کردیم تا حجاج استان‌هایی که با تهران فاصله دارند، حتما با استفاده از اتوبوس به فرودگاه اعزام شوند تا از ازدحام ترافیک جلوگیری شود. فضای لازم برای استقرار اتوبوس‌ها و سوار و پیاده شدن حجاج در مقابل ترمینال پیش‌بینی شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد. 
این مقام مسئول ادامه داد: امسال بنا نداریم تا از ترمینال موقتی که سال گذشته دایر کردیم استفاده کنیم. تمام پروازها از طریق ترمینال یک انجام خواهد شد. اما اگر بعد از پروازهای اول تعداد همراهان حجاج زیاد باشد، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل این ترمینال موقت را بار دیگر دایر کرده و مراسم مشایعت و استقبال از طریق این ترمینال انجام خواهد شد.
رستمی در انتها گفت: تمام هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های دخیل در عملیات حج انجام شده تا با وجود اینکه امسال تعداد حجاج در فرودگاه‌ بین‌المللی امام خمینی (ره) بیشتر است، پذیرش حجاج بدون مشکل انجام شده و خدمات با کیفیت بیشتری نسبت به سال گذشته ارائه شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران