پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519334 تاریخ : 1399/06/22-15:17:32
,17,
شرایط برابر بین تولید کننده داخلی و وارد کننده برقرار شود

امیرسعید مالکی خوستار شد؛

شرایط برابر بین تولید کننده داخلی و وارد کننده برقرار شود

دستگاه ها برای کالاهای وارداتی نیز شرایط مشابه در نظر گیرند و مانند کالاهای ایرانی مراحل کنترل کیفیت و آزمایشات را طی کنند. لذا صنعتگران بدون هیچ چشم داشتی کار می کنند و انتظار دارند که شرایط برابر بین تولید کننده داخلی و واردکننده برقرار شود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، امیرسعید مالکی مدیرعامل شرکت صنایع تهویه پارس سعید، امروز(شنبه) در نشست خبری با موضوع معرفی دستگاه ضد عفونی کننده محیطی با اشعه پنهان UV و گاز اوزون، گفت: این شرکت اولین تولید کننده این سیستم در خاورمیانه است و 6 الی 7 ماه آزمایشات مختلف این دستگاه زمان برد و اکنون اجازه معرفی به بازار فروش را دارد.

وی افزود: زمانی که کالای باکیفیت داخلی تولید می شود انتظار داریم از آن حمایت شود. لذا برخی از کالاهایی که وارد بازار می شود، کوچک ترین کنترل کیفی روی آن انجام نمی شود.

مالکی تاکید کرد: برای کالاهای وارداتی نیز شرایط مشابه در نظر گیرند و مانند کالاهای ایرانی مراحل کنترل کیفیت و آزمایشات را طی کنند. لذا صنعتگران بدون هیچ چشم داشتی کار می کنند و انتظار دارند که شرایط برابر بین تولید کننده داخلی و واردکننده برقرار شود.

وی در ادامه در خصوص کارکرد این دستگاه توضیح داد: با استفاده از این سیستم قادر خواهیم بود خطرات ناشی از ویروس ها و باکتری ها را به حداقل برسانیم. همچنین این شرکت دومین شرکت تولید کننده این محصول پس از آمریکا است.

گفتنی است؛ نمونه آمریکایی این دستگاه بیش از چهار هزار و 500 دلار قیمت دارد و نمونه ایرانی آن که همه استانداردهای پزشکی را کسب کرده است، فقط شش میلیون و 200 تا شش میلیون و 700 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در ادامه این نشست محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حرکتی که انجام شد قابل تقدیر است و باید برای تولیدکنندگان فرش قرمز پهن کنیم و از صنایع و تولید کنندگان داخلی حمایت کرد.

وی در خصوص موانع سد راه تولید کنندگان گفت: در مجلس قبل کمیسیون جهش تولید ایجاد شد و قانون رفع موانع تولید به وجود آمد. تولیدکنندگان هر مشکلی از نظر قانونی، آیین نامه های اجرایی و پیچ و خم های اداری دیدند حتما به مجلس و کمیسیون جهش تولید اطلاع دهند و سعی می شود تمامی مشکلات تولید کنندگان را به لحاظ قانونی حل بکنیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند تحریم ها مشکلات زیادی ایجاد کرده اما خوداتکایی و توجه به تولیدات داخلی از نقاط مثبت آن بوده است و همان گونه که در صنایع دفاعی خودکفا شده ایم در تجهیزات پزشکی نیز به خودکفایی خواهیم رسید و امکان صادرات نیز خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: حمایت تمام قد مجلس از تولیدات داخلی در بخش قانون و مقررات و آیین نامه ها قطعی است.

قاسم نوده قاسمی رئیس اتاق اتحادیه تجهیزات پزشکی که از دیگر حاضران این نشست بود، گفت: این اتحادیه از تولیدات داخلی حمایت می کند.

وی افزود: هرچند تحریم ها مشکلاتی را ایجاد کرد اما تحریم در اکثر موارد برای ما رحمت بود. لذا اگر تحریم نبود همه مهندسان، تولیدکنندگان و... کارمند کشورهای بیگانه بودیم.

نوده قاسمی تاکید کرد: همانند صنایع دفاعی که توانستیم به خودکفایی و صادرات دست یابیم در زمینه تجهیزات پزشکی، تولیدات داخلی توانایی صادرات خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در گذشته ایران وارد کننده سرنگ بود، افزود: اکنون به یکی از صادرکنندگان این محصول پزشکی تبدیل شده ایم و دستگاه ضدعفونی محیطی با ازن نیز کیفیت و استانداردهای لازم برای صادرات را دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 401
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران