پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399294 تاریخ : 1397/07/25-13:19:00
,15,
شبکه های اجتماعی «اعتیاد به خود» را افزایش می دهند

یک محقق دانشگاهی مدعی شد؛

شبکه های اجتماعی «اعتیاد به خود» را افزایش می دهند

یک محقق دانشگاهی در نظریه ای جدید اعلام کرده شبکه های اجتماعی به ایجاد «اعتیاد به خود» در افراد منجر می شوند. در این نوع وابستگی فرد از واقعیت و عقل دور می ماند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، شبکه های اجتماعی به نوع جدیدی از اعتیاد منجر می شوند که از هوس افراد به خودشان سرچشمه می گیرد.

طبق یک تحقیق جدید «اعتیاد به خود» یک شرایط بهداشتی است که با اعتیاد به الکل، مواد مخدر یا قمار مقایسه می شود.  

اوج گیری و محبوبیت شبکه های اجتماعی این مشکل را دو چندان کرده است. این در حالی است که شبکه هایی مانند فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام افراد را تشویق می کنند که به شیوه مقبولیت خود از دید دیگران دقت کنند.

دکتر ویلیام ون گوردن از دانشگاه دربی نظریه اعتیاد به خود را ارائه کرده است.

او در این باره می گوید: به طور سنتی دو نوع اعتیاد وجود دارد؛ اعتیاد شیمیایی مانند وابستگی به مواد مخدر و الکل و اعتیاد رفتاری که شامل قمار و وابستگی به بازی های رایانه ای می شود.

با این وجود نظریه جدید معتقد است نوع جدیدی از اعتیاد به نام وابستگی هستی شناسانه (ontological addiction ) وجود دارد. ون گوردن در این باره می گوید: اعتیاد به خودمان سبب می شود از واقعیت و عقل دور بمانیم. به گفته او محققان احتمال اعتیاد هستی شناسانه را در نظر نگرفته اند.

 او معقتد است شبکه های اجتماعی  سبب می شوند افراد بیش از پیش به خود توجه کنند و این امر عواقب منفی دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 357
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران