پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226172 تاریخ : 1395/07/11-14:13:18
,10034,
شاخص های امنیتی کشور در سال94و 95 بهبود داشته است

جانشین فرماندهی پلیس ناجا:

شاخص های امنیتی کشور در سال94و 95 بهبود داشته است

جانشین فرماندهی پلیس ناجا گفت: در سال های94 و 95، شاخص های امنیتی کشور بسیار بهبود داشته و همه مردم ایران آن را با تمام وجود لمس کرده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سردار اسکندر مومنی با تبریک هفته ناجا در همایش سراسری کارآگاهان سراسر کشور گفت: خوشحالم که در این جمع پر تلاش شرکت می کنم ما در سال 94 و 95 خوشبختانه شاخص های امنیتی مان بسیار بهبود داشته است همه مردم ایران آن را با تمام وجود لمس کرده اند.

وی با اشاره به موقعیت حساس منطقه خاورمیانه گفت: ایران عزیزمان مثل یک جزیره امن به رشد و توسع خود ادامه می دهد و این دستاورد بزرگ مرهون رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرمانده ناجا و همچنین همکاری مردم است.

مومنی گفت: در همه عرصه ها شاهد رشد هستیم در حوزه وقوع اکثر جرایم کاهش داشته است دو درصد در سرقت خودرو افزایش داشته ایم اما وقوع جرایم مسلحانه کاهش چشمگیر داشته است این موفقیت ها به برکت رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری است.

جانشین ناجا با اشاره به 6 شاخص ناجا در طول سال گفت: مبارزه با قاچاق کالا و مبارزه با عموم سرقت ها در اولویت کار ناجاست. بخش سوم ارتقای امنیت و چهارم و پنجم مبارزه با مواد مخدر و کاهش تصادفات از جمله برترین کارهاست.

وی افزود: اولویت ششم ناجا آموزش است و برای آن سه قرارگاه سرقت مبارزه با قاچاق کالا و آموزش راه اندازی شده است.

سردار مومنی ادامه داد: ارتقای آموزش در نیروی انتظامی اهمیت بسیار ویژه ای دارد و بدون آموزش امکان به سامان کردن هیچ کاری وجود ندارد. ارتقای مهارت و آموزش در کنار استفاده از تجربیات باعث رشد در نیروی انتظامی هستیم.

حدود 20 میلیارد دلار قاچاق کالا داریم

مومنی با اشاره به افزایش 34 درصدی کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز گفت: بر اساس آمارها حدود 20 میلیارد دلار قاچاق کالا داریم که ضربه سختی به پیکره اقتصاد کشور وارد می کند.

وی مبارزه با قاچاقچیان عمده را با انجام کارهای اطلاعاتی، مهم برشمرد و گفت: در بحث قاچاق کالا و مبارزه با آن باید خلاءهای قانونی را از بین برد و به صورت علمی و مکانیزه با این پدیده برخورد کرد.

جانشین ناجا ادامه دارد: در هفته گذشته یک باند بزرگ قاچاق کالا در هرمزگان شناسایی شد که فقط به خاطر دستی بودن ثبت اقلام در سیستم ها انجام شده بود و در صورتی که این ثبت ها به صورت مکانیزه باشد از وقوع این قبیل ارتشاع و خلاف کاری جلوگیری می شود.

سردار مومنی گفت: در حوزه وقوع جرائم مردم باید بپذیرند که پلیس متولی وقوع جرایم نیست. اتفاقاتی در حوزه اقتصادی رخ می دهد و افرادی بر بستر آسیب ها سوار می شوند اما در حوزه کشف، مسئولیت اصلی با نیروی انتظامی است در این حوزه باید با تمام توان در صحنه حضور داشته باشیم.

وی افزود: حوزه کشف می تواند نماد کارآمدی در حوزه انتظامی باشد چون بیشترین سهم مربوط به پلیس است و باید این مسئله با ارتقای مهارت و دانش و بدون استفاده از فناوری های نوین قابل تحقق است.

جانشین پلیس ناجا گفت: جرایم در حال پیچیده شدن است و امکان برقراری امنیت بدون استفاده از دانش های نوین وجود ندارد. حوزه کشف نماد کارآمدی نیروی انتظامی است.

وی افزود: در حوزه کشف، سرعت عمل بسیار مهم است. همین که مردم متوجه شوند که ما تلاشمان را با سرعت آغاز کرده ایم، احساس امنیت به مردم می دهد. کسی که قربانی جرمی شده است، آسیب دیده است. کادر درمانی و پرستار باید مدیریت صحنه را هم داشته باشد که آرامش را در قربانی ایجاد کند. در کنار مهارت های تخصصی کارآگاهان روش های مدیریت صحنه و برخوردهای روان شناختی هم باید آموزش داده شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 331
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران