پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463482 تاریخ : 1398/02/08-17:33:24
,8,
شاخص به محدوده 210 هزار واحد نزدیک شد

با رشد چهار هزار واحدی؛

شاخص به محدوده 210 هزار واحد نزدیک شد

معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران در حالی امروز به پایان رسید که شاخص کل متاثر از روند صعودی قیمت سهام شرکت های فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، گل گهر، پالایش نفت تهران، مپنا و ملی مس با رشد 3956 واحدی روبرو شد و به 209 هزار و 243 واحد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، امروز نمادهای فراورده های نفتی و نمادهای بزرگ گروه فلزات اساسی مورد توجه بازار بودند. به طوری که بیشترین ارزش معاملات به گروه فراورده های نفتی اختصاص داشت و شاهد رشد قیمت در همه نمادهای این صنعت بودیم.  تعداد 182 میلیون سهم این شرکت به ارزشی بالغ بر یک هزار و 941 میلیارد ریال خریداری شد. بانک ها و گروه شیمیایی دومین و سومین گروهی بودند که بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.

در ساعات کاری امروز بورس اوراق بهادار، سهام داران چهار میلیارد و 738 میلیون سهم را به ارزشی بالغ بر 14 هزار و 995 میلیارد ریال خریداری کردند. این داد و ستدها در 304 هزار و 717 دفعه انجام شد.

روانه شدن گزارش های سالیانه مطلوب شرکت ها ، انتظار برای تغییر در سیاست‌های ارزی، به خصوص حذف نرخ 4200 تومانی دلار از معادلات اقتصادی کشور، در کنار هیجان افزایش سرمایه از محل سهام جایزه، این روزها سهام داران را به تکاپوی خرید سهام و همچنین تغییراتی در سبد سهام واداشته است. تورم سال گذشته و تورم انتظاری برای سال جاری، موجب شده تا سهام داران نسبت به سهام شرکت هایی که در مجامع خود، سودهای مناسبی را تقسیم می کنند، توجه ویژه ای داشته باشند. در عین حال، شرایط بازارهای رقیب، مانند ارز، سکه و مسکن در رشد ادامه‌دار شاخص بورس بسیار موثر ارزیابی می‌شود.

تاصیکو به بورس می آید

مدیریت بازار شرکت بورس، اعلام کرد که فردا، دوشنبه، تعداد دو میلیارد سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری صدرتامین (تاصیکو) به عنوان پانصدوسی و دومین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای کشف قیمت عرضه می شود. این شرکت در بخش استخراج کانه های فلزی و گروه طبقه استخراج سایر کانه های فلزی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد تاصیکو وارد بورس می شود. در اطلاعیه عرضه منتشر شده، حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 7000 سهم در نظر گرفته شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 372
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران