پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452397 تاریخ : 1398/01/17-18:23:58
,13,21,
سیل و نقدینگی 1700 هزار میلیارد تومانی؛ دلیل گرانی محصولات دامی و کشاورزی

اکبری مطرح کرد:

سیل و نقدینگی 1700 هزار میلیارد تومانی؛ دلیل گرانی محصولات دامی و کشاورزی

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه سیل‌های مدام اخیر به زیرساخت‌های کشاورزی و دامی لطمه وارد کرده، گفت: باید علاوه بر سیل، سوداگری، دلالی، صادرات، قاچاق وحدود 1700 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در جامعه از دلایل گرانی محصولات دامی و کشاورزی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی اکبری با اشاره به گرانی محصولات کشاورزی به‌ویژه پیاز در ایام تعطیلات نوروز، گفت:سوداگری، دلالی، صادرات و قاچاق را باید عوامل اصلی گرانی محصولات کشاورزی و دامی در ماه‌های اخیر و ایام نوروز دانست.

انتظار می‌رود که بازار پیاز ظرف چند روز آینده تا حدودی به تعادل برسد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از محدودیت صادرات پیاز از  15فروردین در راستای تعادل قیمت و تنظیم بازار خبر داد و افزود: با محدودیت صادرات و رفع مشکلات حمل و نقل ظرف چند روز آینده انتظار می‌رود که بازار پیاز تا حدودی به تعادل برسد.

هزار و 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در جامعه دلیل گرانی‌ها

وی ادامه داد: 1700 هزارمیلیارد تومان نقدینگی موجود در جامعه دلیل دیگری بر این گرانی‌ها است چراکه این نقدینگی هرازگاهی به سمت یک محصول همچون گوشت قرمز، مرغ، پیاز و... حرکت می‌کند و موجب گران شدن آن می‌شود.

سیل‌های مدام اخیر به زیرساخت‌های کشاورزی و دامی لطمه وارد کرده

اکبری با بیان اینکه سیل‌های مدام اخیر در چند استان به زیرساخت‌های کشاورزی و دامی در کشور لطمه وارد کرده است به همین دلیل امکان گران‌تر شدن قیمت‌ها وجود دارد، افزود: جبران هرچه سریع‌تر خسارت‌ها، رونق تولید، بازسازی به موقع و واردات محصولات کمیاب شده می‌تواند مانع از گرانی محصولات دامی و کشاورزی بیش از این شود.

آمار دقیقی از میزان آسیب‌دیدگی واحدهای مرغداری در دست نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان گلستان سهم قابل‌توجهی در تولید و پرورش مرغ و طیور دارد، اظهار کرد: آمار دقیقی از میزان آسیب‌دیدگی واحدهای مرغداری در دست نیست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 242
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران