پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350890 تاریخ : 1397/03/28-15:01:08
,7,
سیاست های بانک مرکزی باید آرامش را به بازار سکه برگرداند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

سیاست های بانک مرکزی باید آرامش را به بازار سکه برگرداند

محمدولی: بانک مرکزی باید بتواند عرضه و تقاضا، پول‌های سرگردانی که به این سمت آمده را تنظیم و مدیریت کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مصاحبه تلفنی با خبرنگار بانک و صنعت، قیمت انواع سکه طلا در بازار امروز را اینگونه بیان کرد: سکه طرح امام 2.481.000 تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 2.396.000 تومان، نیم سکه 1.231.000تومان، ربع سکه 696.000 تومان، سکه یک گرمی 396.000 تومان، هر گرم طلای 18 عیار 211.200 تومان، هر مثقال طلای 17 عیار  914.500تومان در بازار امروز عرضه شده است. همچنین اونس جهانی طلا 1281.3 دلار در بازار امروز عرضه شده است.

محمدولی با بیان اینکه قیمت طلا و ارز، نشات گرفته از بحث ارز، داد و ستد اقتصادی و عموما مشکلات و تنش‌هایی که برخی از کشورها و نگاه‌های مخفی که نسبت به یکدیگر دارند است، افزود: طبیعتا طلا و ارز، نشات گرفته از این موارد و اونس جهانی طلا است. این موارد تلاطم وارد بازار سکه و ارز می‌کند و نوساناتی به وجود می‌آورند و در حال حاضر بازار طلا غیر قابل پیش بینی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه سیاست‌های بانک مرکزی باید طوری باشد که بتواند آرامش را به بازار سکه بازگرداند تا سکه افزایش قیمت نداشته باشد، گفت: بانک مرکزی باید بتواند عرضه و تقاضا را تنظیم و پول‌هایی را که در مسیر دیگری غیر از ارز بوده را تثبیت نماید.

وی در ادامه افزود: افرادی در بحث سکه ورود کردند و پول‌هایی را وارد بازار کرده که در این مسیر 98 الی 99 درصد این افراد از اعضای صنفی طلا و جواهر نیستند بلکه افرادی هستند که با پول‌های شخصی در این مسیر اقدام می کنند.

محمدولی گفت: امیدواریم طلا آرامش خود را پیدا کند و بازار بتواند به خوبی روند معمولی کار را ادامه دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 252
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران