پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399179 تاریخ : 1397/07/24-14:26:01
,17,21,
سپرده گذاری ارزی به نفع مردم و دولت است

لاهوتی:

سپرده گذاری ارزی به نفع مردم و دولت است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید سپرده گذاری ارزی در بانک ها هم به نفع مردم است و هم دولت اطلاعات دقیقی از میزان ارز موجود در کشور دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهرداد بائوج لاهوتی  با اشاره به اثرگذاری سپرده ارزی بر کاهش التهاب اقتصادی، بیان داشت: مردم برای حفظ ارزش پول و نقدینگی شان، به سمت بازار ارز و سکه رفتند، مردم با برنامه های کوتاه مدت اقتصادی می خواهند از ارزش پول شان محافظت کنند.

جیب مردم کوچکتر شده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه برنامه ریزی بلند مدت برای حفظ ارزش پول اظهار داشت: با وجود اهمیت برنامه ریزی بلند مدت برای اقتصاد، اما نمی توان از مردم انتظار داشت برای حفظ پولی در دست شان دارند کاری نکنند، این واقعیت است که جیب مردم هر روز کوچیک تر می شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از برنامه های بلند مدت حفظ نقدینگی و ارزش پول می تواند سپرده گذاری ارزی باشد، اگر بانک مرکزی از این سپرده ها حمایت کند و با تضمینی که می دهد اعتماد مردم را جلب کند می تواند ارزهای خانگی را به بانک ها بیاورد.

وی با اشاره به تضامین بانک مرکزی از سپرده های ارزی، عنوان کرد: اگر مردم اطمینان پیدا کنند که هر موقع بخواهند ارزشان بدون هیچ محدودیتی قابل برداشت است و از سوی دیگر سود لازم به این سپرده ها تعلق می گیرد، قطعا دلارها و ارزهای خانگی را به بانک می آورند.

لاهوتی با بیان اینکه نابسامانی ارزی به دلیل نگهداری دلار در خانه ها است، اظهار داشت: دولت با پشتیبانی از حساب های ارزی در واقع می تواند از میزان ذخایر ارزی کشور مطلع باشند، ذخایر ارزی از جمله مهمترین پارامتر ها توان مالی دولت است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سپرده ارزی دو سر سود است، گفت: با سپرده گذاری ارزهای خانگی در بانک هم به سرمایه مردم سود تعلق می گیرد و هم دولت از میزان ارز موجود در کشور مطلع است و به پشتوانه آن می تواند اقدامات اقتصادی متعددی داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران