پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449638 تاریخ : 1397/12/04-14:49:04
,21,
سوداگران نقش آفرینان اصلی در گرانی خودرو

ملکی با اشاره به مخالفت کمیسیون صنایع با افزایش قیمت خودرو:

سوداگران نقش آفرینان اصلی در گرانی خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به زعم مسئولان وزارت صمت بخش اصلی مشکلات حوزه صنعت خودروسازی مربوط به سوداگران و تنظیم بازار است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،

 مقصر گرانی خودرو؛ خودروسازان یا حاشیه بازار؟

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مشخص شود افزایش قیمت خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی است یا در حاشیه بازار اتفاق می‌افتاد؛ براساس پیگیری‌های انجام گرفته به احتمال زیاد افزایش قیمت خودرو در حاشیه بازار اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته به منظور رسیدگی به مشکل افزایش قیمت خودرو مذاکراتی با آقای مقیمی معاون وزیر صنعت انجام گرفت، اظهار کرد: با دستور دکتر لاریجانی حساسیت کمیسیون نیز نسبت به بررسی و پیگیری مشکلات حوزه خودرو بیشتر می‌شود و با برگزاری جلسات متعدد دلایل و راهکارهای کاهش قیمت خودرو بررسی و به سمع و نظر مردم و مسئولان می‌رسد.

سوداگران نقش آفرینان اصلی در گرانی خودرو

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: به زعم مسئولان وزارت صمت بخش اصلی مشکلات حوزه صنعت خودروسازی مربوط به سوداگران و حوزه تنظیم بازار است.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به موضوع افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو باید مذاکراتی با رییس سازمان حمایت از مصرف کننده نیز صورت گیرد تا دلیل گرانی چهارچرخ‌ها مشخص شود، ادامه داد: هفته جاری جلسه‌ای با موضوع افزایش قیمت خودرو در کمیسیون صنایع برگزار می‌شود تا افراد مسئول در این زمینه به جمع بندی برسند؛ به احتمال زیاد کمیته صنعت کمیسیون صنایع مسئول بررسی این مشکل می‌شود.

مخالفت کمیسیون صنایع مجلس با افزایش قیمت خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون صنایع مجلس با حساسیت موضوع افزایش قیمت خودرو را پیگیری می‌کند و به شدت با این افزایش مخالف است.

در روزهای اخیر بازار خودرو در کشور با نوسان شدیدی روبه رو شده است، به گونه‌ای که در هفته جاری، بهای پراید به حدود 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث شد علیرغم اینکه نمایندگان در حال بررسی بودجه سال 98 هستند تذکرات بسیاری درباره این گرانی چهارچرخ‌ها در صحن علنی مطرح کنند. پیرو یکی از این تذکرات دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شوای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون صنایع و معادن مسئول این کار است بنابراین باید آقای اکبریان رئیس این کمیسیون جلسه بگذارد و این موضوع را پیگیری کند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران