پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451671 تاریخ : 1397/12/26-15:07:10
,15,
سوءاستفاده‌ی گسترده از آسیب‌پذیری‌های روز صفرم کروم و مایکروسافت

سوءاستفاده‌ی گسترده از آسیب‌پذیری‌های روز صفرم کروم و مایکروسافت

یک آسیب‌پذیری روز صفرم (CVE-2019-5786) در کروم کشف شده است. این آسیب‌پذیری، شامل یک اشکال عدم مدیریت حافظه در بخشی از کروم با نام "FileReader" است. "FileReader" به توسعه‌دهندگان وب کمک می‌کند تا فهرست‌ها و محاوره‌های تازه را به نمایش بگذارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مرکز ماهر، مهاجم می‌تواند کنترل زیادی در مورد این اشکال خاص داشته باشد. این کار فقط به خواندن از فایل‌ها محدود نمی‌شود و می‌تواند منجر به اجرای کد از راه دور شود. بدین معنی که هرگونه نرم‌افزار مخربی می‌تواند بدون هیچ‌گونه هشدار یا پاپ‌آپ، بر روی سیستم قربانی نصب شود.

گوگل اعلام کرد که آسیب‌پذیری روز صفرمی که این شرکت در هفته‌ی گذشته وصله کرد، در واقع با یک آسیب‌پذیری روز صفرم دیگر که بر روی سیستم‌عامل مایکروسافت ویندوز 7 تأثیر می‌گذارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مهاجمان از این آسیب‌پذیری‌های روز صفرم کروم و ویندوز 7 برای اجرای کد مخرب و کنترل سیستم‌های آسیب‌پذیر استفاده می‌کنند.
این شرکت در روز پنج‌شنبه، هفتم مارس اعلام کرد که این حملات به‌شدت در وب مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند و مایکروسافت در حال رفع این مشکل است.
آسیب‌پذیری روز صفرم موجود در ویندوز 7، یک آسیب‌پذیری افزایش دسترسی محلی در درایور هسته‌ی "win32k.sys" است که می‌تواند به عنوان یک فرار امنیتی از سندباکس مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
این آسیب‌پذیری، یک ارجاع به اشاره‌گر NULL در "win32k!MNGetpItemFromIndex" است. زمانی که فراخوانی سیستمی "NtUserMNDragOver()" تحت شرایط خاصی فراخوانی می‌شود.
تا به امروز، فقط سوءاستفاده‌ی فعال از این اشکال تنها در سیستم‌های 32 بیتی ویندوز 7 مشاهده شده است.
این سوء‌استفاده به‌طور مستقیم کد کروم را هدف قرار داده است. مرکز ماهر از تمامی کاربران این مرورگر می‌خواهد بلافاصله آن‌را به آخرین نسخه (72.0.3626.121) به‌روز کنند.
کاربران باید پس از به‌روزرسانی، مرورگر خود را مجدداً راه‌اندازی کنند. برای اکثر کاربران، به‌روزرسانی به‌صورت خودکار انجام می‌شود، اما راه‌اندازی مجدد معمولاً یک اقدام دستی است.
تنها راه برای مقابله با نقص موجود در ویندوز 7 نیز، ارتقاء سیستم‌های خود به ویندوز 10 است. البته، به کاربران توصیه می‌شود وصله‌ها را به محض اینکه در دسترس قرار گرفتند، اعمال کنند.
گوگل هفته‌ی گذشته جزئیات یک آسیب‌پذیری روز صفرم در ویندوز را منتشر کرد که همراه با نقص " CVE-2019-5786" در کروم به‌طور جدی در حملات هدفمند مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.
آسیب‌پذیری روز صفرم در ویندوز، یک مسئله‌ی تشدید امتیاز محلی در درایور هسته‌ی "win32k.sys" است و می‌تواند برای فرار از سندباکس امنیتی مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
گوگل این موضوع را در مرورگر خود با راه‌اندازی یک نسخه‌ی پایدار (72.0.3626.121) برای سیستم‌عامل های ویندوز، مک و لینوکس رفع کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 412
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران