پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279108 تاریخ : 1396/02/06-20:06:24
,17,
سهم شرکت های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی هشت دهم درصد است

معاون وزیر صنعت:

سهم شرکت های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی هشت دهم درصد است

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت سهم شرکت های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی (G.D.P) کشور را هشت دهم درصد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,برات قبادیان عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران شهرکرد اظهار کرد: بخش عمده تولید ناخالص داخلی کشور در صنعت و کشاورزی است.

به گفته وی، در برنامه های همفکری صنعت و دانشگاه، سوق دادن شرکت های تولیدی و اقتصادی کشور به سمت فعالیت های دانش بنیان، در دستور کار این وزارتخانه است.
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت سه تفاهم نامه اساسی شامل؛ یک تفاهم نامه برای رفع مشکل دانشجویان و 2 تفاهم نامه برای استادان در راستای حل مشکل صنعت و دانشگاه به وزارت علوم ارائه کرده است.
قبادیان تصریح کرد: یکی از تفاهم نامه ها با موضوع پسا دکتراست که افراد فارغ التحصیل و علاقه مند کمک به صنعت می توانند در یک دوره یک تا 2 ساله همکاری کرده و مشکلات صنعت را بصورت تخصصی دسته بندی کنند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در دولت های گذشته اساتید کشور برای بهره مندی از فرصت های مطالعاتی به خارج از کشور اعزام شدند، اما منفعتی برای صنعت کشور نداشت.
وی افزود: بر اساس تفاهم نامه 2 وزارتخانه صنعت و علوم، دانشجویان دوره زمانی کارآموزی را در صنعت طی می کنند، سپس جذب واحدهای صنعتی می شوند.
 نخستین گردهمایی هم اندیشی صنعت با دانشگاه با حضور فعالان بخش صنعت و معدن و دانشگاهیان در اتاق بازرگانی شهرکرد برگزار شد، این گردهمایی با هدف تسهیل و ارتباط دوسویه دانشگاهیان و صنعتگران برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 366
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران