پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 249622 تاریخ : 1395/09/02-15:10:25
,10030,
سهم اقتصاد تعاونی در کشور های توسعه یافته  به 38 تا 45 درصد است

سهم اقتصاد تعاونی در کشور های توسعه یافته به 38 تا 45 درصد است

دبیر کل خانه تعاونگران گفت: سهم کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا از اقتصاد تعاونی فقط 1.5درصد است در حالیکه در کشورهای توسعه یافته این سهم به 38 تا 45درصد می رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، «علی حسین شهریور» روز سه شنبه در پنجمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد،افزود: اقتصاد تعاونی در 145کشور جهان نشان می دهد 12/6میلیون تعاونی در جهان فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: نزدیک به یک میلیارد نفر در کشورهای جهان عضو تعاونی ها هستند و ارزش دارایی آنها 20 هزار میلیارد دلار است. همچنین این تعاونی ها سالانه سه هزار میلیارد دلار درآمد کسب می کنند.
شهریور میزان اشتغال تعاونی ها را در جهان 100میلیون شغل عنوان کرد و گفت: از هر 6 نفر در جهان یک نفر عضو شرکت های تعاونی است.
وی سهم تعاونی ها در تولید ناخالص ملی در جهان را 4/43 درصد عنوان کرد و گفت: سهم کشورهای اروپایی در اقتصاد تعاونی 45درصد، امریکای شمالی 38/63 درصد و آسیا 12/68درصد است.
دبیرکل خانه تعاونگران درآمد کشورهای اروپایی از اقتصاد تعاونی را یک هزار میلیارد دلار، امریکای شمالی 750 میلیارد دلار، آسیا 650 میلیارد دلار و کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی 361 میلیون دلار عنوان کرد.
شهریور با اشاره به اینکه سهم تعاون در اقتصاد ایران ناچیز است ،گفت: چرا طرح ها و اسناد توسعه نتوانسته اند موفق به افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد شوند؟
وی نبود نهادسازی، بهره وری پایین، فاصله گرفتن از الگوی تعاون، نبود مدل تعاونی های سرآمد و برخی از موارد دیگر را علل رشد نیافتن تعاونی ها در کشور عنوان کرد.
به گفته دبیر کل خانه تعاونگران، تعاونی هایی می توانند به بقای خود ادامه دهند که بتوانند پاسخگوی نیازهای تعاونگران خود باشند. 
هم اکنون سهم اقتصاد تعاونی در کشور حدود پنج درصد است و در برنامه پنجم توسعه این میزان 25درصد پیش بینی شده بود که محقق نشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران