پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 468088 تاریخ : 1398/04/22-17:53:41
,13,
سهم آبزیان را در سبد غذایی خانوارها افزایش می دهیم

رئیس شیلات:

سهم آبزیان را در سبد غذایی خانوارها افزایش می دهیم

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: مأموریت داریم که سهم محصولات شیلاتی را در سبد غذایی خانوارها ارتقا دهیم و در امنیت غذایی کشور نقش ایفا کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی الله خون میرزایی در نشست تخصصی تنوع زیستی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان در سازمان شیلات ایران، افزود: هدف این سازمان ارتقای تراز تجاری محصولات شیلاتی با توسعه صادرات و افزایش مصرف سرانه این محصولات در سبد غذایی خانوارهاست. باید بهره‌برداری بلندمدت و مسئولانه با احترام به محیط زیست را مدنظر قرار دهیم و از منابع حفاظت کنیم.

وی اظهار داشت: بازسازی ذخایر آبزیان برای حفظ آبزیان و پاسداری از محیط زیست، مدیریت صید با مشارکت بهره‌برداران شیلاتی و اصول بانکی مسئولانه مهمترین راهبرد برای حفاظت از بهره‌برداری پایدار از منابع آبزی کشور است.

به گفته رئیس سازمان شیلات توسعه صید هدفمند از دریا و حفظ روش‌های مختلف صید، رأی‌گیری تشکل‌های شیلاتی در بازسازی ذخایر، تمرکز بر فعالیت‌های آبزی‌پروری برای صیانت از ذخایر آبزیان دریایی و به طور کلی متناسب با رویکرد جهانی برنامه‌ریزی و تلاش برای کاهش صید و افزایش رویکرد و تلاش برای آبزی‌پروری و رویکرد جهانی جزو برنامه‌های راهبردی سازمان شیلات کشور است.

خون‌میرزایی تصریح کرد: حفاظت از ذخایر ژنتیکی ارزشمند آبزیان که نیازمند مطالعه، پژوهش و دقت بیشتری در حوزه کاری ما است، همکاری گسترده مراکز دانشگاهی و علمی - کاربردی، معاونت تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و همه دست اندرکارانبخش اجرا و بخش خصوصی را می‌طلبد.

وی درباره سیاست‌های اجرایی سازمان شیلات گفت: حفظ توازن در تولید و بهره‌برداری از ذخایر آبزیان، توسعه زیستگاه‌های مصنوعی در تکثیر طبیعی آبزیان، بهسازی زیستگاه‌های طبیعی آبزیان، مشارکت بخش خصوصی و تعاونی‌ها در رهاسازی آبزیان، برخورد جدی و قانونمند با تخلفات صیادی، تقویت یگان حفاظت از منابع آبزی و توسعه صید گونه‌های کمتر برداشته شده یا برداشت نشده را جزو سیاست‌های اجرایی شیلات کشور است.

خون‌میرزایی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها و آمار سازمان خواروبار جهانی 52 درصد ذخایر آبزیان در دنیا تحت بهره‌برداری کامل هستند، 20 درصد بهره‌برداری ذخایر ملایم و قابل قبول است، 17 درصد تحت فشار صید هستند، 7 درصد ذخایر دریایی بهره‌برداری عمومی شده‌اند، 3 درصد کمتر بهره‌برداری شده‌اند و یک درصد ذخایر در حال ترمیم و بازسازی هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 354
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران