پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252463 تاریخ : 1395/10/04-07:04:39
,10028,10031,
سهم 5 درصدی دانشمندان مسلمان در فعالیت‌های علمی دنیا

سهم 5 درصدی دانشمندان مسلمان در فعالیت‌های علمی دنیا

دانشمند اردنی و استاد دانشگاه برکلی اعلام کرد: از مقالات تولیدشده از سوی محققان 57 کشور مسلمان دنیا تعداد بسیار معدودی در دنیا به چاپ می‌رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، پروفسور عمر یاغی شیمیدان اردنی-آمریکایی و استاد دانشگاه برکلی کالیفرنیا در  نشست تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی(STEP) با تاکید بر اینکه مقالات بسیار معدودی از 57 کشور مسلمان در دنیا به چاپ رسیده است، افزود: آمارها نشان می‌دهد که سهم 41 کشور عضو سازمان همکاری‌ کشورهای اسلامی در فعالیت‌های علمی دنیا کمتر از 5 درصد بوده است.

وی، خطاب به همتایان دانشمند خود اظهار کرد: بکوشید تا با تلاش و همکاری بی­‌بدیل، برتری را از آن خود کنید.

پروفسور یاغی خلاق بودن دانشمندان را به عنوان راهکاری برای افزایش سهم کشورهای اسلامی در تولیدات علمی ذکر کرد و ادامه داد: البته لازمه­ دیگر آن سرمایه‌گذاری مالی و فراهم کردن زیرساخت‌ها است.

در این نشست پروفسور جاوید علی، محقق هندی حوزه داروشناسی «هراس و هیجانات جهانی» را مانع اصلی موجود بر سر راه دانشمندان مسلمان در دنبال کردن فعالیت‌های علمی دانست و یادآور شد: عملکرد فردی دانشمندان مسلمان قابل قبول است؛ اما دستاوردهای علمی آنها از طرف نهادهای مرتبط بین‌المللی نادیده گرفته می‌شود.

نشست تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی(STEP) به میزبانی دانشگاه پوترا مالزی و باهدف ارتقای سطح همکاری‌ها در میان کشورهای اسلامی و با حضور 180 دانشمند و محقق  برجسته مسلمان از کشورهای ایران، عربستان سعودی، مالزی و پاکستان برگزار شد.

هدف اصلی این نشست که با همکاری جایزه مصطفی(ص) برگزار شد، «ایجاد بستری برای ارتباط دانشمندان مسلمان با یکدیگر و بازگشت به دوران طلایی اسلام در زمینه‌های علمی» تعریف شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 187
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران