پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450098 تاریخ : 1397/12/08-11:49:51
,5,
سندیکا آرایش لازم را برای حمایت از صنایع ساخت‌محور و پشتیبان برق بگیرد

معاون برق و انرژی وزیر نیرو در گردهمایی اعضای سندیکای صنعت برق ایران:

سندیکا آرایش لازم را برای حمایت از صنایع ساخت‌محور و پشتیبان برق بگیرد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: سندیکای برق باید درباره برنامه‌های عملیاتی حمایت از صنایع پشتیبان، آرایش لازم را بگیرد تا بتوانیم در کنار هم شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، همایون حائری در گردهمایی اعضای سندیکای صنعت برق ایران افزود: تحریم‌ها و نوسانات ارز ثابت کرد که باید درباره صنایع پایین‌دستی، ساخت محور و پشتیبان، حساسیت و تمرکز بیشتری داشت، چرا که این صنایع در شرایط سخت در رشد اقتصادی کمک بزرگی هستند.

وی ادامه داد: باید به مدلی برسیم که نه تنها در شرایط عادی بلکه در شرایط سخت نیز با ارائه راهکار و ایجاد فرصت، سختی‌ها را پشت‌سر بگذاریم.
حائری تصریح کرد: برای حل مشکلات صنعت برق کارهایی انجام شده و کارهایی نیز به سندیکا و رئیس هیئت مدیره این تشکل سپرده شده است که امیدواریم سال آینده با همکاری هم بخشی از مشکلات صنعت برق را حل کنیم.

دعوت از بخش خصوصی برای تشکیل کمیته اصلاح الگوی مصرف

محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این گردهمایی، تشکیل کمیته‌ای با هدف پیگیری موضوع بهینه‌سازی، اصلاح الگو و مدل مصرف را پیشنهاد کرد و افزود: پیگیری این موضوع با همکاری بخش خصوصی می‌تواند زمینه اشتغال فراوانی را ایجاد کند.
وی با اشاره به تعامل خوب دولت و بخش خصوصی پس از انقلاب گفت: ابتدای انقلاب، صنعت برق ایران رتبه 38 دنیا را داشته درحالی‌که اکنون در رتبه چهاردهم دنیا قرار دارد که این موفقیت نتیجه تعامل خوب دولت و بخش خصوصی بوده است.
متولی‌زاده، اقتصاد صنعت برق را تنها مشکل این صنعت دانست و افزود: اگر قیمت برق اصولی و به تدریج افزایش می‌یافت، امروز با این بحران‌ها و بدهی‌ها روبرو نبودیم و این امر ناشی از عدم هماهنگی دولت و بخش خصوصی است.
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در حوزه اقتصاد صنعت برق به کمک هم نیامده‌ایم و همین خلاء منجر به تصمیم‌گیری‌های نادرست شده است، ادامه داد: سندیکا قدم‌های خوبی در زمینه صنعت برق برداشته که امید است با کمک هم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.
متولی‌زاده اظهار کرد: برای اولین بار میزان بدهی‌های ما روند کاهشی و نزولی داشته است و در بودجه ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صنعت برق و صادرات وجود دارد.
وی اضافه کرد: تصمیم برای هوشمندسازی شبکه‌های برق فرصت و بازار جدیدی برای فعالان صنعت برق ایجاد می‌کند که در بودجه بر آن تاکید شده است.
مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه همکاری بین دولت و بخش خصوصی ضرورتی مهم است و باید آن را تقویت کرد، گفت: اگر همان هماهنگی و همکاری دولت و بخش خصوصی که در حوزه فنی برق انجام می‌شد، در حوزه اقتصاد هم وجود داشت شرایط اقتصاد برق بهتر بود، لذا برای اصلاح این ساختار باید به هم کمک کنیم.
متولی‌زاده، تشکیل کمیته‌ای با هدف پیگیری موضوع بهینه‌سازی، اصلاح الگو و مدل مصرف را پیشنهاد کرد و افزود: پیگیری این موضوع با همکاری بخش خصوصی می‌تواند زمینه اشتغال فراوانی را ایجاد کند.
وی اظهار کرد: از لحاظ قانونی برنامه‌های زیادی برای اصلاح الگوی مصرف تعریف شده است، فقط باید با ارائه پیشنهادها و تعریف پروژه، فرصت اشتغال و فعالیت را ایجاد کنیم.
مدیرعامل توانیر افزود: از روزی که بنده در توانیر حضور دارم 70 نفر بازنشسته شده‌اند و طبق قانونی که احتمالا طی چند روز آینده در مجلس تصویب خواهد شد، تعداد بازنشستگان بیشتر شده و نیروهای جوان مشغول به کار خواهند شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 367
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران