پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466637 تاریخ : 1398/04/01-14:35:31
,17,
سند راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور با همفکری اندیشمندان و فرهیختگان تدوین می‌شود

سند راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور با همفکری اندیشمندان و فرهیختگان تدوین می‌شود

اهمیت وجود راهبرد از این حقیقت ناشی می‌شود که ابزارهای مختلفی با وجود کاربردهای گوناگون باید به طور کلی در راستای یک هدف مشخص و مشترک سازمان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان برنامه و بودجه، زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور، با بیان این‌ مطلب به تشریح سند راهبردی سازمان مذکور پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تأکید و تصریح دکتر محمد‌باقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، برای تدوین سند راهبردی این سازمان به عنوان یک ضرورت، معاونت منابع انسانی و پشتیبانی سازمان، به طور ویژه تدوین سند راهبردی سازمان را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: این سازمان به منظور بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌ها و  تجارب افراد متخصص و غنا بخشیدن به برنامه، از نیروهای توانمند و علاقمند و نیز خبره و آگاه درون سازمان و همچنین افراد متخصص و فرهیخته دانشگاهی در امر تدوین برنامه راهبردی بهره خواهد جست.
اربابی در ادامه اظهارات خود گفت: وظیفه استراتژی و راهبرد، یافتن مناسب‌ترین راهی است که این همه را دریک نقطه به هم برساند.
وی افزود: در تدوین راهبرد و استراتژی سازمان برنامه و بودجه کشور، اهداف اصلی مشخص می‌شود و برای دستیابی به این اهداف، باید اولویت‌ها و سیاست‌ها معین شود.
وی در ادامه اظهار داشت: پس از تعریف این هدف، منابع موجود برای دستیابی به این اهداف گنجانده می‌شود و در فرآیند برنامه‌ریزی راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور، ضمن تعریف راهبرد این سازمان، تصمیم‌گیری برای چگونگی یافتن منابع مورد نیاز برای رسیدن به مقصود راهبردی صورت می‌گیرد.
به گفته وی، فرآیند مذکور، افراد و منابع را هم شامل می‌شود و برای آن‌که سازمان بداند به کجا خواهد رفت، باید بداند اکنون به‌طور دقیق در کجا ایستاده است و بعد از آن باید آنچه می‌خواهد باشد را به درستی تعریف کرده و چگونگی رسیدن به آن جایگاه را مشخص کند.
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور، درخاتمه سخنان خود گفت: متفکران و خبرگان حوزه استراتژی در این سازمان باید استراتژی‌های سازمان را بر اساس زنده ماندن و پویا بودن در شرایط سخت طراحی کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 405
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران