پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489590 تاریخ : 1398/05/26-13:33:10
,11,
سند تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی یکی از اسناد توسعه ای است

استاندارد هرمزگان عنوان کرد:

سند تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی یکی از اسناد توسعه ای است

استاندارد هرمزگان گفت: 7 میلیارد تومان از محل بودجه دارایی ثابت و سرمایه ای سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تدوین سند تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فریدون همتی درباره طرح تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی اظهار داشت: هفت میلیارد تومان از محل بودجه دارایی ثابت و سرمایه ای سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تدوین سند تدقیق مطالعات یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان هزینه شده که از این اقدام ارزشمند سازمان بنادر و دریانوردی صمیمانه تشکر می کنم.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان افزود: این سند یکی از اسناد توسعه ای مهم در امر تصمیم گیری برای نواحی ساحلی وکرانه های خلیج فارس و دریای عمان است و با تصویب این سند شناسایی و اولویت بندی مشکلات مناطق ساحلی وخلاء در تصمیم گیری ها، مرتفع و تصویر روشنی در راستای جلوگیری از تخریب مناطق ساحلی، شناسایی ظرفیت های طبیعی این مناطق پیش روی مدیران و تصمیم گیران قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی هیات دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه سند مدیریت یکپارچه استان هرمزگان و ابوموسی با شرط ضرورت مطالعات جزایر دیگر مصوب شده است، اظهار داشت: ادارات، ارگان ها و دستگاه های متولی با هم افزایی و مشارکت بیشتر همراهی کنند تا اقدام شایسته سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون مطالعات طرح تدقیق مدیریت یکپارچه جزایر استان نیز تداوم پیدا کند.

اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با اشاره به وجود دو هزار و 238 کیلومتر نوار ساحلی در استان گفت: هرمزگان به عنوان اولین استان پیش قدم در امر تدقیق مطالعات انتخاب شد و مطالعات تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در طول سالهای 94 تا 98 برای آن انجام شد.

وی اظهارداشت: تصویب طرح تدقیق مطالعات مدیریت مناطق ساحلی هرمزگان توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان نقطه عطف و نقشه راهی است برای ساماندهی و مدیریت به منظور استفاده بهتر این مناطق با ارزش و نگهداری خردمندانه جهت رونق اقتصادی استان و صیانت از مناطق بکر ساحلی برای نسل های آینده به شمارمی آید.

همچنین حمید خلیلی؛ مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی دراین جلسه به اهم موضوعات مطالعه شده در طرح تدقیق مدیریت یکپارچه درمناطق ساحلی هرمزگان اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه مهم و استراتژیک استان هرمزگان، سازمان بنادر و دریانوردی مطالعات در همه ابعاد و موضوعات با در نظر گرفتن تمام اسناد بالادستی را پیشتر از 6 استان ساحلی دیگر در دستورکار قرارداد.

وی افزود: امروز طرح تدقیق مدیریت سواحل استان هرمزگان بر اساس چشم انداز ترسیم شده بعنوان اولین طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور نقشه های با مقیاس یک به 5000 به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان رسید.

خلیلی موضوعات مطالعه شده در حوزه های محیط زیست، مطالعات دریایی، مطالعات محیطی در خشکی، مطالعه کالبدی، مطالعه پدافند غیر عامل، راهبردی و سناریوهای توسعه و همچنین ارزیابی توان اکولوژیک را بر اساس اسناد بالادستی را از محورهای مهم این طرح عنوان کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران