پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421554 تاریخ : 1397/08/26-14:37:11
,17,21,
سناریو های مختلف دولت برای بودجه سال 98

یوسفیان ملا مطرح کرد:

سناریو های مختلف دولت برای بودجه سال 98

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید دولت با توجه به تمام شرایط اقتصادی سناریوهای متفاوتی برای بودجه سال 98 در نظر دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عزت‌الله یوسفیان ملا اظهار داشت: از جمله اقداماتی که سازمان برنامه و بودجه برای بودجه نویسی سال آینده انجام داده این است که از برخی از اعضای کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس دعوت به همکاری کرده است.

استفاده دولت از نمایندگان برای بودجه نویسی

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: تاکنون دولت برای بودجه نویسی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه یا نمایندگان مجلس استفاده نمی‌کرد و تا روزی که لایحه ارائه می‌شد در جریان نحوه بودجه نویسی قرار نمی گرفتیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: با این حال امسال دولتی‌ها، نمایندگان را در بودجه‌نویسی دخالت داده‌اند و نمایندگانی که به امور بودجه ریزی تسلط دارند در سازمان برنامه و بودجه کل کشور مستقر شده اند. 

وی ادامه داد: همچنین سازمان برنامه و بودجه  تمام احتمال ها و فرضیه ها بودجه نویسی در نظر گرفته و با شرایط مختلف بودجه را پیش‌بینی کرده است به عبارتی مشخص کرده اند اگر درآمد ما از نفت هر شرایط  خوب یا بدی داشته باشد هزینه‌های کشور را متناسب با آن طراحی کرده اند.

یوسفیان ملا اظهار داشت: بنابراین دولت تمام گزینه های مختلف را در شرایط متعدد اقتصادی کشور مد نظر گرفته‌اند و متناسب با آن بودجه جاری و بودجه عمرانی را طراحی کرده است.

مجلس تأکید کرد: دولت طوری برنامه ریزی کرده است که اگر صادرات نفتی و غیرنفتی در سال آینده نداشته باشیم چگونه بودجه مورد نیازاداره کشور را تامین کند با این حساب دولت تمام گزینه ها را در نظر گرفته است و در بودجه سال 98 به تمام این  احتمال ها پرداخته است.

پروژه های جدید طراحی نمی شود

این نماینده همچنین بیان داشت: دولت در نظر دارد هزینه های کشور را کاهش دهند و در بخشی از موارد صرفه جویی داشته باشد به عبارتی قرار نیست پروژه‌های جدیدی در قانون بودجه سال 98 طراحی شود.

 یوسفیان تاکید کرد: پروژه هایی که در سال 98 به اتمام می‌رسند مورد توجه و اولویت دولت قرار گرفته است و به همین دلیل پروژه جدیدی طراحی نمی شود تا تمام پروژه های طراحی شده در گذشته به اتمام برسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: دولت برای بودجه نویسی سال 98 سیاست‌های جدیدی را آغاز کرده است که تعریف نکردن پروژه های جدید و صرفه جویی در هزینه ها از جمله این سیاست ها به شمار می رود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران