پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279707 تاریخ : 1396/02/26-10:33:19
,13,16,
سموم پر خطر باید از چرخه تولیدات کشاورزی کشور حذف شود

سموم پر خطر باید از چرخه تولیدات کشاورزی کشور حذف شود

رئیس کارگروه کشاورزی اتاق ایران با تاکید بر اینکه سموم پر خطر باید از چرخه تولیدات کشاورزی کشور حذف شود، گفت: در حال حاضر 80 درصد سموم مورد نیاز مملکت بصورت داخلی و 20 درصد از محل واردات تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,سید مهدی حسینی یزدی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه پنج درصد از سموم مصرفی در مملکت کمتر خطر و از نسل جدید و بقیه پر خطر یا پر مصرف هستند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی بنا دارد مسیر واردات سموم کمتر خطر را تسهیل کنند، اما این امر هنوز محقق نشده است.

وی همچنین بر ضرورت ترویج استفاده از سموم کم خطر در جامعه تاکید کرد و اظهارداشت: هزینه‌های سنگین ثبت سفارش، عوارض، تعرفه‌ها و ارز آزاد واردات سموم موجب شده سموم کم خطر و سموم نسل جدید کمتر وارد و مصرف شود.
رئیس انجمن واردکنندگان کود و سم ایران با بیان اینکه حذف ارز مبادله‌ای از سموم کم خطر از جمله کارهای عجیب و غریب دولت در سال گذشته بوده است، گفت: در حال حاضر با این اقدام وارد کنندگان 16 درصد بالاتر از ارز مبادله‌ای برای سموم پرداخت می‌کنند.
وی در ادامه افزود: افزایش تعرفه و هزینه‌های جانبی واردات سموم باعث ایجاد هزینه‌های بالا تربرای تولید در بخش کشاورز‌ی می‌شود و کشاورز به ناچار باید پول بیشتری برای تامین نهاده‌های خود از جمله سموم پرداخت کند.
حسینی یزدی با تاکید بر اینکه تعرفه سموم کم خطر باید کاهش یابد، اظهارداشت: این نوع سموم از جمله مهمترین عوامل در تولید و صادرات محصولات کشاورزی در هر کشوری محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تعرفه واردات سم به کشور بیش از 46 درصد تعیین شده که این امر آسیب زیادی به تولید محصول کیفی یک کشاورز وارد می‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران