پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489988 تاریخ : 1398/06/04-11:39:49
,8,4,
سقوط سنگین سهام آسیا با تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین

در معاملات امروز رقم‌خورد

سقوط سنگین سهام آسیا با تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین

کشتی سهام آسیایی امروز در حالی که جدیدترین دور تشدید تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، اعتماد به نفس اقتصاد جهانی را به لرزه درآورده، غرق شد و سرمایه‌گذاران به اوراق قرضه و طلا پناه آوردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، روز دوشنبه، در حالی که جدیدترین دور تشدید تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، اعتماد به نفس اقتصاد جهانی را به لرزه درآورده است، کشتی سهام آسیایی غرق شد و سرمایه‌گذاران به اوراق قرضه و طلا، پناه آوردند.  

انتظار می‌رود سهام سایر نقاط جهان هم روند سقوط سهام آسیایی را دنبال کنند. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی500، تا به اینجای امروز 0.7 درصد افت کرده است. شاخص سهام یورواستاکس50 اروپا هم در ساعات کار بازارهای آسیایی 1.1 درصد سقوط کرده است.  

سود اوراق 10 ساله آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از اواسط 2016 تا کنون رسید، در حالی که قیمت جهانی طلا تا بالاترین سطح خود از آوریل 2013 بالا رفت.  

روز جمعه، تنها چند ساعت پس از این که چین در تلافی تعرفه‌های قبلی، تعرفه واردات 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را 5 تا 10 درصد افزایش داد، رییس‌جمهور ترامپ هم تعرفه واردات 550 میلیارد دلار از کالاهای چینی را 5 درصد بالا برد.  

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در حالی 2.0 درصد سقوط کرد که شاخص نیکی ژاپن 2.13 درصد از ارزش خود را از دست داد.  

در بازار چین شاخص کامپوزیت شانگهای 1.27 درصد سقوط کرد، در حالی که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ، با سقوط سنگین 2.98 درصدی روبرو شد.  

ای‌اس‌اکس استرالیا 1.53 درصد و کوسپی کره‌جنوبی 1.57 درصد از ارزش خود را از دست دادند. 

در بازار ارز، با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن نظیر ین ژاپن، نرخ برابری دلار با یوآن تا 104.47 پایین آمد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران