پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467811 تاریخ : 1398/04/18-14:48:10
,11,
سفر هوایی از سبد مصرف خانوار حذف نشده است

معاون وزیر راه:

سفر هوایی از سبد مصرف خانوار حذف نشده است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: حمل و نقل هوایی از سبد خانوارها حذف نشده و در برخی از ایام قیمت بلیت هواپیما همانند ایام نوسانات ارزی به فروش می‌رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی عابد زاده در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما در ماه‌های اخیر گفت: 1 ساعت پرواز برای خطوط هوایی ما بیش از 40 دلار هزینه دارد که البته این رقم بستگی به مسیر پروازی ممکن است متفاوت باشد.

وی در ادامه افزود: در مسیری مانند تهران مشهد هزینه شرکت هواپیمایی بین 600 تا 700 هزار تومان است و خطوط هوایی مجاز هستند حد اکثر و حد اقلی برای نرخ‌ها خود تعیین کنند و ما هم به عنوان سازمان هواپیمایی بر این نرخ‌ها نظارت داریم.

عابد زاده با اشاره به اینکه مسیر مشهد از 200 هزار تومان تا 500 هزار تومان از سوی شرکت‌ها در قالب نرخ نامه قیمت گذاری می‌شوند گفت: بخش زیادی از بلیت‌ها زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رود و اگر در هواپیماهایی صندلی با نرخ 700 هزار تومان در مسیری مانند مشهد به فروش برود به معنای آن نیست که تمامی صندلی هواپیما با همان نرخ بالا به فروش رفته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: ممکن است از 150 مسافر تنها 10 تا 15 مسافر بلیت 750 هزار تومانی خریده باشند و ما بقی بلیت‌ها قطعاً زیر 350 هزار تومان به فروش رفته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ ارز در 1 سال اخیر برای شرکت‌های هواپیمایی تغییر کرده است گفت: ارز نیمایی هم برای این شرکت‌ها از 8 هزار تومان تا 12 هزار تومان به فروش رسیده است که این موضوع باعث می‌شود تا تغییراتی هم در نرخ‌ها اعمال شود.

عابد زاده درباره فروش بلیت چارتری در مسیر مشهد گفت: در مسیر مشهد حداقل فروش به صورت چارتری وجود دارد ضمن آنکه مسیر مشهد مانند مسیر کیش و قشم چارتر پذیر است البته فروش چارتری در مسیر مشهد باید در قالب پکیج‌هایی از جمله هتل و ترانسفر به فروش رود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: چارتر کننده حق فروش هواپیما به صورت تک فروشی ندارد زیرا که سفر در برخی از شهرها بدون هماهنگی هتل بسیار سخت و گران تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مسیرهای دیگر هم فروش چارتری به حداقل رسیده است گفت: 80 درصد از پروازها به صورت غیر چارتری است و سازمان هواپیمایی هم نظارت دقیقی در فروش و توزیع بلیت های هواپیما دارد.

عابد زاده درباره آخرین وضعیت سوخت رسانی در هواپیماهای ایرانی در فرودگاه استانبول گفت: پیگیر سوخت رسانی به هواپیماها در کشور ترکیه هستیم و برنامه ریزی‌های بسیاری زیادی درباره سوخت رسانی صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: نصب لوگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در فرودگاه استانبول با مشکل مواجه نیست.

وی درباره رعایت ایمنی پروازها هم گفت: بستگی به تعمیر قطعات دارد و به دلیل آنکه حساسیت ایمنی در پروازها بسیار بالا است هم اکنون نظارت‌های بسیار دقیقی از سوی سازمان هواپیمایی در این باره انجام می‌شود و ما از هر زمان دیگر سخت گیرانه تر و گسترده‌تر نظارت‌های خود را انجام می‌دهیم.

عابدزاده گفت: نظارت‌های ما با فرآیندهای جدید و بروز دنیا منطبق است و از جنبه‌های مختلفی این موضوع کنترل می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه نظارت‌های دقیقی بر بازرسی‌ها پیش از پرواز انجام می‌شود گفت: تامین ایمنی توسط شرکت‌های هواپیمایی ایجاد می‌شود و ما نظارت‌های خود را همواره در دستور کار قرار داده‌ایم و آنجایی که لازم باشد اقدامات ممیزی انجام می‌دهیم و در بخش‌های دیگر هم بازرسی انجام می‌دهیم.

وی توضیح داد: ممیزی‌ها به صورت دوره‌ای وبازرسی‌ها بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود زیرا که امروزه توانمندی بالای علمی دارد و دانشگاه‌های مختلف هم در این عرصه قابل مقایسه با گذشته شده است.

عابد زاده گفت: در گذشته چنین امکاناتی آموزشی در کشور نداشتیم و تنها دانشکده صنعت در حد فوق دیپلم وجود داشت اما امروزه مدارج دکتری و فوق لیسانس در عرصه حوزه حمل و نقل هوایی وجود دارد و از سوی دیگر خلبان‌های تحصیل کرده بسیار زیادی هم در کشور تربیت و آموزش دیده‌اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره ارائه آمارهای پروازی در 3 ماهه گذشته امسال گفت: امارهای دقیقی ندارم اما میزان پروازها کاهش یافته است البته طرح این موضوع که حمل و نقل هوایی از سبد خانوارها حذف شده است یک موضوع کاملاً اشتباه است.

وی توضیح داد: با وجود آنکه نرخ ارز چندین برابر شده اما نرخ بلیت هواپیما برای همه چند برابر نشده است و هم اکنون نرخ بلیت مشهد در سایت سازمان هواپیمای کشوری بین 220 هزار تا 800 هزار تومان به فروش می رسد

فزود: اگر نرخ 200 هزار تومانی را در سایت‌ها در نظر بگیرم با قیمت‌های پیش از نوسانات ارزی چندان متفاوت نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پیش از نوسانات نرخ ارز قیمت بلیت هواپیما در مسیر مشهد 190 هزار تومان بود هم اکنون هم در برخی از ایام و فصل‌ها قیمت بلیت هواپیما با 200 هزار تومان هم به فروس می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروزه کسانی می‌توانند سوار هواپیما شوند که در گذشته نمی‌توانستند سوار هواپیما شوند البته در این بین باید زمان سفر را به درستی انتخاب کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 358
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران