پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511895 تاریخ : 1399/02/05-12:11:23
,4,16,
سفر شی جین پینگ به شان شی نشانگر اطمینان چین به تحقق اهداف فقرزدایی در موعد مقرر است

سفر شی جین پینگ به شان شی نشانگر اطمینان چین به تحقق اهداف فقرزدایی در موعد مقرر است

«من به تحقق همه جانبه هدف فقرزدایی بر اساس معیارهای فعلی اطمینان دارم».

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، روز سه شنبه 2 اردیبهشت، 21 آوریل شی جین پینگ رهبر چین هنگام بازدید از واحد مسکونی در دهستان لایو شین در روستای پینگ لی در شهر ان کانگ واقع در استان شان شی این مطلب را عنوان کرد. این ششمین سفر شی جین پینگ در سال جاری برای بررسی کارهای منطقه ایست. 

بر اساس برنامه تعیین شده، چین امسال کار ریشه کنی فقر بی رویه را باید به انجام برساند و جامعه نسبتاً مرفه را در سراسر کشور ایجاد کند. ولی شیوع ناگهانی کروناویروس جدید مشکلی بر بار این وظیفه افزود. اکنون تا به انجام رسیدن این هدف تنها حدود 200 روز باقیست؛ آیا چین می تواند در زمان مقرر به هدف خود برسد یا خیر؟ جامعه بین المللی به این امر بسیار توجه می کند. 

شی جین پینگ در بازدید از استان شان شی در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه، مسیری را برای فقرزدایی از طریق صنایع، اشتغال، تندرستی و آموزش و پرورش رسم و هدایت کرد که ضمن ارسال پیام مشخص مبنی بر انجام وظایف سخت فقرزدایی در زمان مقرر، آرمان کشورداری حزب حاکم چین با محوریت مردم و اهمیت دادن به زندگی مردم را نشان می دهد. 

مقصد سفر این بار شی جین پینگ دارای اهمیت ویژه ای است. وی بعد از ظهر روز دوشنبه و قبل از ظهر روز سه شنبه به دو روستا واقع در منطقه کوهستانی چین سفر کرد. منطقه کوهستانی «چین با» جزو مناطق فوق العاده فقیر و محروم چین است که 14 روستای فقیر دارد. شی جین پینگ در این سفر از باغ کشت قارچ گوش ژله ای و باغ چای بازدید کرد و مخصوصاً به واحد مسکونی، بیمارستان و مدرسه مرکزی رفت که اجرای کارهای سیاست «سه تضمین» را از نزدیک مورد رسیدگی قرار دهد. عدم دو نگرانی و فراهم کردن سه تضمین از معیارهای چین برای تحقق فقرزدایی است که به این معناست که جمعیت فقیر دیگر نگران خوراک و پوشاک نباشند و از آموزش اجباری، بیمه پزشکی اساسی و مسکن برخوردار باشند.

این درحالی است که شیوع کروناویروس جدید بر اشتغال نیروهای کار از مناطق فقیر تاثیر منفی به جا گذاشته است. در سه روز اول از بازدید از استان شان شی، شی جین پینگ در نشست دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست «شش تضمین» را مطرح کرد که شامل تضمین اشتغال، تضمین زندگی اصلی مردم، تضمین محوریت بازار، تضمین امنیت غلات و انرژی، تضمین ثبات زنجیره صنعتی و تضمین گردش واحدهای گروهی. از این میان، تضمین اشتغال و زندگی اصلی مردم در اولویتهای اول و دوم قرار دارد. شی جین پینگ در این نشست درباره کارهای آتی مربوط به فقرزدایی دستوراتی صادر کرد.

 تحقق اهداف فقرزدایی در زمان مقرر به معنای تحقق  ده سال زودتر از موعد مقرر سازمان ملل یعنی سال 2030 میلادی برای رسیدن به هدف کاهش جمعیت فقیر است که برای جهان اهمیت فراوانی دارد. روبرت کون رییس صندوق کون آمریکا در این مورد گفت: مورخان آینده کار عظیم و بی سابقه چین در فقرزدایی را به عنوان بزرگترین سهم در بهبود شرایط زندگی مردم در تاریخ جهان ثبت خواهند کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران