پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494553 تاریخ : 1398/09/11-16:18:48
,13,
سطح مبارزه با ملخ صحرایی به 2 هزار و 41 هکتار رسید

سخنگوی سازمان حفظ نباتات:

سطح مبارزه با ملخ صحرایی به 2 هزار و 41 هکتار رسید

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی به دو هزار و 41 هکتار از استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان رسیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید محمدرضا میر درباره بازگشت مجدد ملخ صحرایی از کشورهای هند و پاکستان به شبه جزیره عربستان و بخشی از ریزش‌ها در ایران، افزود: از این میزان سطح مبارزه، یک هزار و 914 هکتار مربوط به استان هرمزگان  و 127 هکتار مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه شرایط برای ادامه مبارزه با ملخ صحرایی فراهم است، اظهارداشت: مسیر عبوری ملخ های صحرایی از خاک ایران به نحوی است که بخش عمده ریزش ها در استان هرمزگان اتفاق افتاده است.

به گفته سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، هجوم ملخ صحرایی به دو استان جنوبی کشور ناشی از بازگشت این آفت از کشورهای هند و پاکستان به سمت شبه جزیره عربستان است که 20 درصد ریزش‌ها در ایران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ارگان های مختلف از جمله استانداران، فرمانداران و بخشداران استان های جنوبی کشور برای مبارزه با ملخ صحرایی اعلام آمادگی کرده اند و اعتبارات استانی و ملی به این بخش اختصاص پیدا می کند.

میر افزود: ایران با توجه به تجربه سال گذشته، امکانات و تجهیزات مبارزه با ملخ صحرایی در استان های جنوبی کشور را دارد و در صورت کمک های اعتباری در این بخش به طور حتم نگرانی در خصوص مبارزه با این آفت نخواهیم داشت.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور درباره نتیجه حضور «کیث کرسمن» رییس کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب غرب آسیا در ایران گفت: هنوز گزارش های فنی برگزاری جلسه های فائو با نمایندگان کشورهای هند، ایران و پاکستان اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: فائو با برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت و کنترل آفت ملخ صحرایی برای نمایندگان کشورهای مورد تهدید ریزش ملخ صحرایی توانسته شرایط را برای مبارزه مطلوب در کشورهای مذکور فراهم کند.

سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 750 هزار هکتار از 9 استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران