پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446642 تاریخ : 1397/11/01-16:29:50
,9,10028,
سرپرست وزارت بهداشت توقف تولید برخی داروها را تکذیب کرد

سرپرست وزارت بهداشت توقف تولید برخی داروها را تکذیب کرد

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توقف خط تولید برخی داروها از سوی شرکت های دارویی داخل کشور را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر سعید نمکی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت شهر سورک مرکز شهرستان میاندرود در استان مازندران گفت: شرکت های دارو سازی داخلی با تمام توان در حال تولید داروهای مورد نیاز بیماران هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون هیچ شرکت داروسازی در کشور کاهش و یا توقف خط تولید برخی داروها را به سازمان دارو و غذا اعلام نکرده است.
نمکی اظهار داشت: شرکت های دارویی کشور به گونه ای بسیج شدند که دارو بیماران کشور را تامین کنند و مشکلی از این جهت وجود ندارد.
چند روز اخیر برخی رسانه های داخلی اعم از مکتوب و فضای مجازی اخباری مربوط به توقف خط تولید برخی داروهای داخلی از سوی شرکت های دارو سازی کشور را به دلیل آنچه که مطالبات معوقه این شرکت ها از داروخانه ها و بیمارستان های دولتی اعلام شد را منتشر کردند.

اطمینان بخشی سرپرست وزارت بهداشت برای تامین داروی کشور 

سرپرست وزارت بهداشت و درمان نسبت به تامین داروی مورد نیاز به خصوص داروهای مهم به بیماران و خانواده های آنها اطمینان داد.
دکتر نمکی خاطرنشان کرد: چنانچه بیماران و یا خانواده هاشان کمبودی را نسبت به برخی داروهای مهم احساس کردند با سازمان دارو و غذا تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند تا این داروها تامین شود.

تلفن های تماس دارویی 

سازمان دارو و غذا وزارت بهداشت و درمان سامانه پاسخگویی 1490 را برای اطلاعات دارویی مردم راه اندازی کرد و مردم می توانند با تماس با 1490 کد ( 1) کارشناسان داروخانه ای که داروی موردنیازشان را دارد معرفی می کند.
علاوه بر آن شهروندان می توانند با ارسال یک پیام کوتاه حاوی نام دارو به شماره 20149 نام دو داروخانه را که دارو مدنظر در آن موجود است را دریافت کنند.
سرپرست وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صبح امروز برای بررسی برنامه پزشک خانواده و بررسی وضعیت بهداشت و درمان و طرح های عمرانی این حوزه سفر یکروزه ای به استان مازندران انجام داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 300
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران