پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492205 تاریخ : 1398/07/24-09:19:09
,17,14,
سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد تومانی برای زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد چابهار

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد تومانی برای زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد چابهار

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: حدود 1000 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای اجرای 9 پروژه در زمینه تامین زیرساخت‌های گردشگری بویژه ساخت هتل، اماکن تفریحی،پذیرایی و اقامتی در سطح این این منطقه در حال سرمایه‌گذاری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمداکبر چاکرزهی اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه فراوانی به زیرساخت‌های گردشگری شده به طوریکه تعداد تخت‌های هتل‌ها از حدود 900 تخت به چند برابر فعلی افزایش می‌یابد و تحولی بزرگ در منطقه آزاد چابهار در جذب گردشگر شکل می‌گیرد.

وی افزود: پروژه‌های حوزه گردشگری در مدت سه تا هفت سال تکمیل می‌شوند تا بتوان در راستای توسعه سواحل مکران در تمام فصول سال گردشگر جذب کرد.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: سه مجموعه بوستان لیپار، شهباز و بلوچ با حدود 200 هکتار آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی  است.

وی ادامه داد: در زمینه زیرساخت‌های پلاژ و سواحل تفریحی و گردشگری تیس نیز اقدامات خوبی انجام شده و قرار است پلاژ بانوان و آقایان نیز راه‌اندازی شود.

چاکرزهی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم در حوزه جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری وضعیت نامناسب فرودگاه نظامی کنارک است که در ماه‌های اخیر با سرمایه‌گذاری منطقه آزاد، بخشی از مشکلات ورود و خروج مسافر و برخی از کمبودها در حال برطرف شدن است.

وی افزود: همچنین برخی از مشکلات نوار ساحلی چابهار به گواتر و کنارک به زرآباد برای رفاه حال مسافران با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی و جوامع محلی نیز مرتفع شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار به فعالیت‌های زیست محیطی این منطقه درخصوص حفاظت از لاک پشت‌های دریایی نیز اشاره کرد و گفت: 29 سایت از ساحل کوه مبارک جاسک تا گواتر چابهار برای زیست لاک پشت‌ها مشخص شده و پنج گونه لاک پشت شامل سبز، منقارعقابی، زیتونی، پشت چرمی و لاک پشت سرخ علاوه بر شناسایی پلاک گذاری شده‌اند.

وی ادامه داد: ساخت 13 مدرسه با 83 کلاس درس در شهرستان چابهار با همکاری خیران و آموزش و پرورش در حال ساخت است که تا قبل از پایان سالجاری افتتاح می‌شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 220
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران