پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 432418 تاریخ : 1397/09/10-13:48:02
,10028,10029,
سرطان ثبت ملی می شود

سرطان ثبت ملی می شود

مدیر گروه پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیماری سرطان بر اساس جنس، سن و محل زندگی بیماران ثبت ملی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، افشین مرادی روز شنبه در یک نشست خبری افزود: برنامه ثبت سرطان از موفق ترین برنامه هایی است که توسط بخش پاتولوژی کشور در حال انجام است.

وی اظهار داشت: بر اساس این برنامه، بیمارانی که برای تشخیص سرطان به آزمایشگاه ها مراجعه می کنند، در صورت ابتلا به این بیماری، سن، جنس و محل زندگی آنها ثبت الکترونیکی می شود و اطلاعات آنها در بانک اطلاعات قرار می گیرد.
مرادی ادامه داد: در حال حاضر عامل 90 تا 95 درصد موارد ابتلا به سرطان، عوامل محیطی است و مصرف سیگار 15 درصد در ابتلا به سرطان های پانکراس و ریه نقش دارد.
وی اضافه کرد: رژیم غذایی نامناسب عامل ایجاد سرطان روده بزرگ است و در حال حاضر چهار و نیم میلیون نفر از جمعیت تهران تحت پوشش ارزیابی این بیماری هستند که از سوی دانشگاه های علوم پزشکی انجام می شود.
مرادی با بیان اینکه آلودگی مزمن به ویروس ها مثل هپاتیت B و C از عوامل خطر به سرطان کبد است، اظهار داشت: آلودگی هوا نیز زمینه ساز بروز سرطان است و قرار گرفتن زیاد و طولانی مدت در برابر نور خورشید باعث ایجاد سرطان پوست می شود.
به گفته مدیر گروه پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سرطان تخمدان شایع ترین سرطان در میان زنان ایرانی است که تشخیص زودهنگام و انجام آزمایش پاپ اسمیر روند درمان آن را آسان تر می کند.
مرادی افزود: زنان برای تشخیص این بیماری لازم است به آزمایشگاه های پاتوبیولوژی مراجعه کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران