پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449058 تاریخ : 1397/11/28-09:38:19
,5,
سرانه مصرف آب تهران سه‌ونیم ‌برابر شده است

در 50 سال اخیر

سرانه مصرف آب تهران سه‌ونیم ‌برابر شده است

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: در 50 سال اخیر سرانه مصرف آب در تهران سه‌ونیم برابر شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا بختیاری افزود: در سال 1345 سرانه مصرف آب در تهران 99 لیتر در روز بود که در سال 1392 به 350 لیتر در روز رسید در حالی که جمعیت تهران نیز در این دوره از دو میلیون و 700 هزار نفر به بیش از هشت میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

بختیاری با بیان اینکه وضعیت بارندگی در استان تهران نسبت به پارسال بهبود یافته است، گفت: هم‌چنان نیازمند مدیریت مصرف در حوزه منابع آبی تهران هستیم و با وجودی که در حال حاضر آب سدهای استان تهران نسبت به سال گذشته، شش درصد افزایش داشته است اما این امر به معنای رفع چالش‌های موجود در حوزه آب نیست.
او افزود: از ابتدای سال آبی 98-97 تاکنون بیش از 220 میلی‌متر بارندگی در تهران بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما مشکلی که در استان تهران با آن مواجهیم، میزان ذخیره برف است که چندان چشم‌گیر نیست. 
مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: استان تهران بزرگ‌ترین پایگاه جمعیتی را دارد که در کنار هیچ رودخانه پرآبی بنا نشده و منابع آب آن محدود است.
بختیاری افزود: سرانه آب تجدیدپذیر تهران 350 مترمکعب در سال است که غیرمتعارف خوانده می‌شود و از مرز بحران عبور کرده در حالی که سهم آب تجدیدپذیر در کشور 1666 و در دنیا 6660 مترمکعب در سال است.
او اظهار داشت: در حال حاضر درکلان‌شهر تهران با جمعیتی بیش از 8.5 میلیون نفر ساکن و حدود 1.5 میلیون نفر جمعیت شناور، سالانه 1035 میلیون مترمکعب و در هر ثانیه 35 هزار لیتر آب مصرف می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 262
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران